:

Szerző: Bodnár Ádám

2005. június 3. 10:59

Kelendőek a középkategóriás tárolóeszközök

A középkategóriás termékei sikerének köszönhetően az EMC növelte előnyét a tárolópiacon -- derül ki az IDC által nyilvánosságra hozott adatokból. Az első negyedévben a vállalat 12,2 millió dollárra növelte tárolópiaci bevételét, miközben a teljes piac 6,7 százalékkal 3,7 milliárd dollárra bővült. Az IDC szerint az EMC elsősorban középkategóriás Clariion rendszereinek köszönheti sikerét, a csúcskategóriás Symmetrix tárolók forgalma ugyanis nem változott.

[HWSW] A középkategóriás termékei sikerének köszönhetően az EMC növelte előnyét a tárolópiacon -- derül ki az IDC által nyilvánosságra hozott adatokból. Az első negyedévben a vállalat 12,2 millió dollárra növelte tárolópiaci bevételét, miközben a teljes piac 6,7 százalékkal 3,7 milliárd dollárra bővült. Az IDC szerint az EMC elsősorban középkategóriás Clariion rendszereinek köszönheti sikerét, a csúcskategóriás Symmetrix tárolók forgalma ugyanis nem változott.

A piac egyre inkább a középkategóriás megoldások irányába mozdul el, ezek a rendszerek ugyanis egyre több olyan képességet vonultatnak fel, amelyet régebben csak a csúcskategóriás tárolórendszerekben lehetett megtalálni, moduláris felépítésük azonban alacsonyabb beszerzési költséget és rugalmas bővíthetőséget biztosít -- magyarázta Bart Nisbet, az IDC elemzője. A középkategóriás -- 50 és 300 ezer dollár közötti áron kapható -- tárolók forgalma az első negyedében 27 százalékkal ugrott meg, míg a felső kategóriás, tehát 300 ezer dollárnál drágább rendszereké összességében 9 százalékkal csökkent.

Az EMC mögött a második helyezést a HP érte el, a vállalat 6,2 százalékkal 668 millió dollárra növelte eladásait, azonban mivel a forgalma a piaci növekedési ütemnél lassabban bővült, a cég részesedése csökkent. A gyártók versenyében a bronzérmet az IBM szerezte meg, a Nagy Kék 9,2 százalékos növekedést és 435 millió dolláros bevételt tudott felmutatni. Nisbet szerint az IBM gyengélkedik az amerikai piacon és az új csúcskategóriás DS6000 és DS8000 tárolói -- amelyeket Magyarországon, Vácon gyártanak -- csak késéssel kerültek a piacra.

Az IBM-et a rangsorban a Hitachi követi, a japán cég 1,9 százalékos növekedés után 345 millió dolláros bevételt könyvelhetett el a tárolópiacon az első negyedévben. A Dell 29,2 százalékkal 291 millió dollárra növelte eladásait, a Network Appliance pedig még ennél is jobb, 29,7 százalékos ugrást könyvelhetett el. A Sun tárolópiaci bevételei 16,1 százalékkal 190 millió dollárra estek vissza. A Sun tegnap jelentette be az adattárolási és -menedzsment megoldásokat szállító StorageTek felvásárlását.

A Sun és a HP részben a Hitachi tárolóeszközeit forgalmazza a saját neve alatt, mindkét céget érzékenyen érintette az új Hitachi Tagmastore termékvonalra történő lassú átállás.

a címlapról