Élre tört az LCD-piacon az LG/Philips
[Clubic.com] Az LG/Philips letaszította trónjáról a Samsungot: a vegyesvállalat 74 százalékkal több LCD-kijelzőt értékesített 2005 első negyedévében, így 24,3 százalékos, globális piaci részesedésre tett szert. A Samsung csak 33,7 százalékos növekedésre volt képes ugyanezen időszak alatt, így piaci részesedése alatta maradt legfőbb riválisának és 21,1 százalékot ért el az első negyedévben.
Az LG/Philips mindezek ellenére veszteségről számolt be, mely elsősorban a nyomott áraknak, az árverseny további fokozódásásának köszönhető. Az elemzők korábbi várakozásai nem váltak valóra, a 17 hüvelykes panelek ára egyelőre nemhogy nem emelkedik, hanem tovább csökkenő tendenciát mutat. Míg 2004 második negyedévében 40 százalékkal, az idei első negyedévben további 10 százalékkal csökkentek az LCD-panelek árai. A vállalatok reményei szerint 2005 második félévében végre emelkedésnek indulhatnak az árak, főként az LCD-televíziók szárnyalásának köszönhetően.
Jelenleg a gyártók bevételeinek jelentős része az LCD-kijelzők értékesítéséből származik, mely termékcsoport 38 százalékos volumenbeli emelkedést könyvelhet el várhatóan ebben az évben. A magasabb árkategóriájú, magasabb árrést tartalmazó LCD-televíziókra viszont egyre nagyobb a kereslet, az év végéig várhatóan 84 százalékkal többet adnak el ezekből a termékekből, mint 2004-ben.