Töretlenül növekszik a mobiltelefonok piaca
Az első negyedévben világszerte 180,6 millió mobiltelefont adtak el, ez tavalyhoz képest 17 százalékos növekedést jelent -- adta hírül a Gartner piackutató cég, amely felfelé módosította idei forgalmi előrejelzését. A Gartner szerint 2005-ben 720 helyett 750 millió mobiltelefont adnak majd el, ez 13 százalékos növekedést jelentene.
A fellendülést elsősorban nem az új előfizetők, hanem a meglevő mobilhasználók mozgatták, akik új készülékeket vásároltak. Az eladásokon tovább lendített, hogy Kínában az első naptári negyedévre esik az újév, ami ott az egyik legfontosabb ajándékozási alkalom. Az összes régióban növekedtek az eladások.
A gyártók közül a Nokia piaci részesedése annak ellenére nőtt, hogy a cég igen gyengén teljesített az Egyesült Államokban, azonban Kínában népszerűek voltak. A Gartner adatai szerint a finn cég 54,9 millió készüléket adott el, ezzel 30,4 százalékra növelte befolyását. A RAZR V3 sikerének köszönhetően 16,8 százalékra emelte részesedését a Motorola, a Samsung pedig 13,3 százalékon állapodott meg. A cég elsősorban Európában és Oroszországban értékesítette sikerrel a mobiltelefonjait. A negyedik helyre az LG Electronics (6,2%) jött fel.
Utóbbi hat évének legrosszabb negyedévét zárta a Siemens, a német cég részesedése 8 százalékról 5,5 százalékra zuhant vissza. Amint az ismert, a Siemens mobiltelefonos részlege közül elég sok a bizonytalan tényező, a veszteséges üzletág esetleges eladásáról jelenleg is folynak a tárgyalások meg nem nevezett partnerekkel. A Sony Ericsson -- némileg elmaradva még a Siemens mögött is -- csupán a rangsor hatodik helyét szerezte meg. A Gartner adatai szerint a Siemens 9,943 millió mobiltelefont adott el, míg a Sony Ericsson csak 9,9 milliót.