Ingyenes kivizsgálás és terápiás javaslatok beteg honlapoknak
A Dotkommentár weboldalon most megnyílt Honlap-ambulancia segítséget kíván nyújtani ahhoz, hogy a vállalati honlapok valódi, a vállalkozás, intézmény céljait segítő kommunikációs eszközzé válhassanak.
A leggyakoribb hibák
"Még mindig vannak, akik azt hiszik, hogy a honlap készítése kizárólag informatikai feladat. Mások szerint a weboldal divatcikk, vagyis tele kell zsúfolni mindenféle mutatós, menő dologgal" -- mondja Pécsi Ferenc e-kommunikációs tanácsadó, aki úgy véli, az elért eredmények igazolják azokat, akik hajlandók továbblépni. Pécsi Ferenc szerint a vállalati weboldalakkal kapcsolatos leggyakoribb hiba, hogy készítőjük nem azt próbálja kitalálni, mi fontos a látogatóknak, hanem a szerinte fontos információkat próbálja lenyomni a torkukon.
Ahogy az ambuláns ellátás is csak egyszerűbb esetek kezelésére alkalmas, úgy az ingyenes Honlap-ambulancia tevékenysége is csupán a legnagyobb hibák feltárására és egy-két terápiás javaslatra terjed ki. "Gyakran néhány egyszerű észrevétel is sokat segíthet. Talán meglepő, de sokan elfelejtik feltenni címüket, telefonszámukat saját honlapjukra, de van olyan is, aki saját cége emblémáját hagyja el, hogy még egy további szalaghirdetést elhelyezhessen" -- jegyzi meg a tanácsadó.
Látogatói szemmel
A fejlesztők, tervezők számára kézenfekvőnek tűnhet külföldi vállalati honlapok lemásolása, azonban magyar viszonyok között ez nem garantál sikert. "A legnyagyobb amerikai és európai site-ok akkora költségvetéssel készülnek, amennyi pénzt mi még elképzelni is csak élénk fantáziával tudunk. Ezektől legfeljebb ötleteket leshetünk el, másolás szóba sem jöhet" -- mondta Pécsi Ferenc. A szakértő szerint a legfontosabb, hogy a webhely tulajdonosa -- legalábbis egy időre -- át tudjon alakulni látogatóvá és ilyen szemmel is meg tudja vizsgálni honlapját. Aki mégsem képes erre, azoknak segíthet a Honlap-ambulancia.
A beteg honlapok tuladonosai természetesen -- szakértői díjért -- részletes szakmai tanácsokat kaphatnak, miként alakítsák át a weboldalt. Pécsi Ferenc lapunknak elmondta, e szolgáltatás indításával nem a közvetlen üzleti hasznonszerzés a legfontosabb célja, hanem hogy felhívja a figyelmet a Dotkommentár honlapra, ahol számos cikk, elemzés foglalkozik az internetes tartalommal.