A Creative is elindította saját zeneáruházát
[Clubic.com] A Creative különösebb hírverés nélkül beindította saját zeneáruházát . A vállalat saját MuVo és Jukebox Zen audiolejátszóival teljes mértékben kompatibilis, Windows Media Audio dalokat kínáló áruházból jelenleg körülbelül 250 ezer zeneszámot lehet megvásárolni, egyelőre csupán Szingapúrból. Az egyelőre nem ismert, hogy a zeneáruház mikor lesz elérhető egyéb országokból esetleg Európából is.
A Creative Music Store-t az Apple iTunes-hoz hasonlóan a Creative médialejátszó jukebox alkalmazásába, a MediaSource programba integrálták egy ingyenesen letölthető plugin képében. A Creative egyelőre a második audiolejátszó-gyártó, mely saját zeneboltot működtet lejátszóprogramjába építve.
A Creative egy igen dinamikusan növekvő hullámot készül meglovagolni: a Reuters és az IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) szervezet adatai alapján 2004-ben több mint 200 millió dalt értékesítettek az online zeneboltok és áruházak világszerte, tízszer többet, mint egy évvel korábban. Ez a volumen idén akár meg is duplázódhat.
Az iTunes és a Creative Music Store mellett napjainkban több mint 230 online zeneboltot lehet elérni az interneten keresztül, négyszer többet, mint 2003-ban, az általuk kínált dalok száma pedig egymillió felett van, mely kétszer több az egy évvel ezelőtti kínálatnál. A Jupiter piackutató cég becslése szerint a 330 millió dolláros online zeneletöltő-piac idén akár a kétszeresére is nőhet.
A zeneletöltő szolgáltatások sikeréhez feltehetőleg hozzájárult az a nem kevesebb mint hétezer per is, melyet az illegális állománymegosztók ellen indítottak világszerte, melynek köszönhetően a korábban rendületlenül növekvő állománymegosztó szolgáltatások jelenleg stagnálni látszanak, tartalom nélkül ugyanis ezek a hálózatok nem érdekes a felhasználók számára.