Egyszerű mobilszolgáltatásokra van szükség
[News.com/HWSW] Az amerikai New Orleansban rendezett CTIA Wireless 2005 konferencia és kiállítás zárónapján rendezett kerekasztalbeszélgetésen a felek egyetértettek abban, hogy az új mobiltelefonok és a mobilszolgáltatások piaci sikerének alapvető követelménye az egyszerű használhatóság.
A készülék amit mobiltelefonnak hívtak
Világszerte egyre több szolgáltató kínálatában jelennek meg a "minden hájjal megkent" mobiltelefonok, amelyek a beszélgetésen és üzenetváltáson kívül már fotózásra, webböngészésre, rádióhallgatásra, tévéadások vételére, MP3-lejátszásra vagy videokonferenciára is alkalmasak. "Egyszerűsítenünk kell ezt az iparágat" -- mondta Stan Sigman, a legnagyobb amerikai mobilszolgáltató, a Cingular Wireless elnök-vezérigazgatója.
"Minden új ötletbe beleszeretünk" -- mondta Robert Dotson, a T-Mobile USA vezetője. "Nincs szükségünk újabbakra. Kevesebb kell, de jobb." Iparágszerte egyetértés uralkodik abban a tekintetben, hogy a multimédiás mobilszolgáltatások gyors terjedése egyre inkább háttérbe szorítja a mobiltelefonok alapszolgáltatását, a beszélgetést. Ed Zander, a Motorola elnök-vezérigazgatója szerint ma már nincsenek is mobiltelefonok, csak "készülékek, amelyeket egykor mobiltelefonnak neveztek".
A komplexitás taszítja a felhasználókat
A készülékeken található szolgáltatások sokasága azonban taszító lehet a felhasználók számára, akik számára gyakran nehézséget okoz a bonyolult menürendszerek megtanulása, a számukra fontos funkciók elérése. Ez a helyzet idővel egyre csak bonyolódik, ahogy megjelennek az új képességek, mint a videokonferencia, a zeneletöltés, a 3D játékok vagy a mobiltelefonos tévéadások.
A Verizon Wireless műszaki igazgatója szerint az új technológiák piaci bevezetésének legfontosabb korlátját ma már a fogyasztók jelentik, akik nem igénylik a multimédiás és üzleti kommunikációs szolgáltatások sokaságát egy olyan készüléken, amelynek billentyűzetén nehézkes az adatbevitel, az apró kijelzőn pedig alig látszik valami a képekből, videókból.
Egyes vélekedések szerint ezen a képernyőn a felhasználók a jövőben legalább annyi tartalmat fogyasztanak majd, mint a tévén vagy a számítógépen. A szolgáltatók többsége már rendelkezik olyan mobiltelefonos portállal, ahonnan csengőhangok, képek, játékok, zenék vagy filmek tölthetőek le. Ezek remek lehetőséget kínálnak a bevételek növelésére, mivel az előfizetők nem csak magukért a tartalmakért fizetnek, hanem az adatátvitel után is.