:

Szerző: Bodnár Ádám

2005. február 15. 11:57

Kétszázmillió internetezőt figyelne meg a Claria

[News.com] A korábban Gator néven ismert Claria az internetezők viselkedésére apelláló reklámhálózatot tervez építeni. A cél: 200 millió felhasználó elérése.

A Claria (Gator) elsősorban azonos nevű adware programjáról ismert, az ingyenes szoftverekkel, például a Kazaa fájlcserélő kliensével együtt feltelepülő alkalmazás figyeli a felhasználó internetezési szokásait és azek alapján felugró hirdetéseket jelenít meg, a legtöbbek nagy bosszúságára. A most kialakításra kerülő szolgáltatás, a Behaviorlink lényege, hogy a hirdetések nem felugró ablakban jelennek meg, hanem Clariával szerződő weboldalakon, amelyekkel a vállalat természetesen megosztja a hirdetési bevételeket.

A Claria terve az, hogy a tartalomszolgáltatók oldalain 100 millió dollár értékben vásárol hirdetéseket, azután ezeket -- immár személyre szabva, jóval magasabb áron -- továbbértékesíti partnerei számára. Mivel a Claria minden felhasználójának szokását és érdeklődési körét ismeri, ezért megfelelő hirdetést tud számukra küldeni, például ha valaki gyakran böngész autós weboldalakat, az potenciális autóvásárló, ezért a partneroldalakon autógyártók vagy kereskedők hirdetéseit láthatja majd. A vállalat szerint azzel a hirdetők és a felhasználók is jól járnak, mivel a hirdető azokat érheti el, akik a legnagyobb eséllyel ügyfelei lehetnek, a felhasználók pedig az általa érdekednek vélt témákról kapnak ajánlatokat.

A Behaviorlink továbbra is ingyenesen terjedő programok mellékleteként települne fel a felhasználók számítógépére. A Claria új részleget hozott létre annak érdekében, hogy a Behaviorlink szoftvert minél több alkalmazáshoz mellékeljék.

a címlapról