Mélyen a várakozások alatt teljesített az Amazon.com
A kiskereskedelmben kulcsfontosságú ünnepi szezont is magában foglaló negyedik negyedévben az Amazon 31 százalékkal 2,54 milliárd dollárra növelte forgalmát, miközben a nettó nyeresége közel ötszörösére, 346,7 millió dollárra -- részvényenként 82 centre -- emelkedett. Egy egyszeri, 244 millió dolláros, adóvisszatérítéssel kapcsolatos bevételt leszámítva a cég nyeresége részvényenként 35 cent volt, miközben az elemzők 40 centre számítottak. A cég papírjainak árfolyama a bejelentést követően 41,88 dollárról 36,33 dollárra zuhant.
Az internetes boltok között élesedő versenyben az Amazon egyre többet kénytelen marketingre költeni. A vállalat piaci pozícióit már nemcsak az internetes üzletek, hanem a hagyományos boltok is fenyegetik, amelyek ma már kínálnak hasonló szolgáltatásokat, például ingyenes kiszállítást vagy interneten vásárolható ajándékutalványt.
A jelenleg is tartó negyedévre az Amazon 1,8-1,95 milliárd dollár közötti bevételt vár, a teljes pénzügyi évre pedig 8,05-8,65 milliárd dolláros forgalmat jövendöl.