:

Szerző: Vörös Péter

2000. június 6. 07:03

Az IBM és a Salesforce.com segítik a kisvállalatokat az "online-á válásban"

A Salesforce.com olyan szolgáltatásokat nyújtó cég, amelyek révén az értékesítésben dolgozók (pl. ügynökök, sales rep-ek) online tudnak számla- és egyéb infókhoz jutni. A Nagy Kék és a Salesforce.com együttműködésének a lényege az, hogy a kisvállalatok számára hardver és számítógéptámogatást valamint szoftvereket nyújtanak Web-alapú tevékenységekhez.
Bár a kisvállalati piac változó intenzitással, de folyamatosan nő az USA-ban (és tegyük hozzá lassacskán nálunk, az egyik kistestvérnél is, hála Istennek ...), a nagyobb számítógépgyártók eddig nem igazán vették komolyan ezt a szegmenset. A szoftver oldalon természetesen a Microsoft és a Lotus/IBM, míg a hardver oldalon a Dell Computer, Hewlett-Packard, Compaq Computer és a Gateway csak az utóbbi években kezdték szisztematikusan 'lefedni' ezt a piacot a szokásos marketing eszközökkel, főként az átlagárnál alacsonyabb árakkal.
A piackutató International Data Corp. (IDC) adatai szerint a 7,5 millió amerikai kisvállalat több, mint 85%-ánál van PC az USA-ban, de a gazdaságos online-á válás egyelőre nem volt triviális feladat számukra, mondhatni ők a "hőskorszakot" élik egyelőre az Internettel kapcsolatban.
a címlapról