:

Szerző: Bodnár Ádám

2005. január 13. 11:15

Mégsem jelenik meg a PC-alapú ApeXtreme játékkonzol

[x-bit labs] Nem egyszerű betörni a játékkonzolok piacára, nemrég egy újabb gyártó kísérlete mondott csődöt. Az Apex Digital törölte az ApeXtreme konzol terveit, a hírek szerint a vállalatnak pénzügyi gondjai vannak, és egy magas rangú vezetőjét is letartóztatták.

Az interneten olvasható hírek szerint a tavalyi Consumer Electronics Show-n bemutatott ApeXtreme konzol már sosem lesz kapható. Noha az Apex Digital szerint csupán átmenetileg függesztették fel a termékkel kapcsolatos fejlesztéseket, egy, a céggel szoros kapcsolatban álló partner azt állítja, az ApeXtreme-nek végleg befellegezett.

Mi lett volna, ha...

Az ApeXtreme a tavalyi CES-en azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy VIA C3 processzorra és S3 grafikus rendszerre épült. Akik ismerik e termékek teljesítményét, már akkor gyanakodhattak, az olcsó tévéiről és DVD-iről ismert Apex vajon hogyan épít rájuk sikeres terméket. Később valószínűleg a vállalat is belátta tévedését, ugyanis két hónappal később közölte, hogy a készülékben végül Athlon XP processzor és intergrált videovezérlőt tartalmazó NVIDIA chipkészletre épülő alaplap kap majd helyet.

Az ApeXtreme az eredeti tervek szerint nemcsak játékok futtatására szolgált volna, kompett otthoni szórakoztató készüléknek szánták, amely alkalmas képek és videók megtekintésére, zenék lejátszására. A konzol a DVD, Video CD és DivX formátumú filmeket, illetve a CD, MP3 és WMA formátumú zenéket támogatta. A konzol 40 gigabájt kapacitású merevlemezt és DVD-ROM meghajtót tartalmazott, TV-kimenettel és DVI-csatlakozóval is ellátták, előlapján 4, hátlapján 2 USB 2.0 csatlakozót alakítottak ki, emellett 10/100 Mbps Ethernet-vezérlő is megtalálható volt benne. Az operációs rendszer a Windows XP beágyazott változata volt.


Az ígéretek szerint ilyen lett volna az ApeXtreme

Nem megy

Több gyártó próbálkozott már ilyen vagy olyan módon betörni a konzolok piacára, azonban a korábbi sikertelen kísérletekből látható, hogy ehhez akkora erőforrásokra van szükség, amelyet csak a legnagyobbak engedhetnek meg maguknak. Az utóbbi évek során egyedül a Microsoft tudta sikerre vinni az Xboxot, minden más próbálkozás csődöt mondott.

a címlapról