A mobilosok három archetípusa: biztonságot kereső nők, divatozó férfiak és a többiek
A legnagyobb csoportot azok képezik, akik mobiljaikat idejük jobb kihasználására, munkavégzésük hatékonyságának és eredményességének javítására használják. A mobiloktól stílust és társadalmi státuszt várók csoportja pedig gyorsan cserélgeti készülékét, hogy mindig a lehető legújabb, divatos csúcsmodellt tudhassa magáénak. Ezzel szemben a biztonságot -- állandó elérhetőséget -- keresők minimalista igényeket támasztanak a készülékekkel szemben, továbbá ebből kifolyólag árérzékenyek is egyben. Előnyben részesítik az egyszerűen használható mobilokat, és kevés extra képességre tartanak igényt -- derül ki a kutatásból.
Talán némileg rácáfol egy sztereotípiára az az eredmény is, mely szerint inkább a férfiakra jellemző, hogy divatkellékként vásárolnak mobiltelefont, mintsem a nőkre. A női nem képviselői közül magasabb azoknak az aránya, akik a biztonságot keresők csoportjába tartozik. A férfiak többre értékelik a stílust és a kínált státuszt.
A gyártóknak és szolgáltatóknak folyamatos újításokat, felhasználási lehetőségeket kell kutatniuk, hogy fenntarthassák növekedésüket az egyre telítődő, intenzív versenyben lévő piacon. Ennek részeként szükséges a napjainkban egyre inkább széttöredező, szilánkokra hulló fogyasztói társadalom igényeinek feltérképezése és megértése.