Hat év alatt kétszeresére nő a telepített PC-k száma
A PC-k elterjedésének legfontosabb mozgatója az árak csökkenése lesz. A fejlődő piacokon az olyan nemzetközi márkáknak, mint a HP vagy a Dell, komoly harcot kell vívniuk a helyi cégekkel -- állítja a Forrester. A piackutató cég úgy látja, a folyamat nemcsak a kis helyi cégeknek kedvez, hanem a Linuxnak is: azokban az országokban, ahol viszonylag alacsony a PC-k piaci penetrációja, még nincs kialakult hagyománya a Windowsnak, a két operációs rendszer gyakorlatilag azonos esélyekkel indul a vevők kegyeiért.
Ha a helyi PC-gyártók versenyben akarnak maradni a nagy nemzetközi cégekkel, az alacsonyabb árak elérése érdekében Linuxot telepítenek majd a gépekre, nem pedig Windowst -- véli a Forrester. A piackutató cég úgy látja, az a cég tudja majd meghódítani a vevőket, amelyik a lehető legrugalmasabban alkalmazkodik a helyi igényekhez, és erre a legnagyobb esélyük az olyan helyi PC-gyártóknak van, mint amilyen kínában a Lenovo, vagy Oroszországban az Aquarius.