Csökkenő bevételről és nyereségről számolt be a Matáv
Egyre több kedvezmény
Az év első kilenc hónapjában a Matáv 449,7 milliárd forint bevételt ért el, ez a tavalyi év azonos időszakával összevetve 0,5 százalékos csökkenést jelent, mivel a magasabb mobil, adatátviteli és készülékértékesítési bevételeket ellensúlyozta a belföldi és nemzetközi, valamint az egyéb forgalmi bevételek mérséklődése. Az adózás, kamatfizetés és amortizáció előtti nyereség (EBITDA) 6,2 százalékkal 182,9 milliárd forintra csökkent. A vállalat a hatékonyság növelése érdekében hamarosan nagyarányú elbocsátásokba kezd, a cégnél 2006-ig 2600 munkahely szűnik meg. Jelenleg egy alkalmazottra 354 vezetékes vonal jut, de a tervek szerint 2006-ra ez 500 fölé nő.
A vezetékes szegmens bevételei 7 százalékkal 228,3 milliárd forintra csökkentek, az adózás, kamatfizetés és amortizáció előtti nyereség és a bevétel aránya pedig 35,7 százalék volt. A belföldi és nemzetközi forgalmi bevételek együttesen 13,9 százalékkal estek vissza, elsősorban az alacsonyabb forgalom és az árengedmények miatt. Az internetelőfizetői szám bővülésének köszönhetően a bérelt vonali és adatátviteli szolgáltatások bevételei ugyanakkor 21,7 százalékkal nőttek.
Az összes vonalszám csupán 0,6 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, azonban a vonalak 56 százaléka tartozott valamelyik kedvezményes díjcsomagba, ami 1,6 millió előfizetőt jelent. A sikeres ADSL-program eredményeként a harmadik negyedév végén az ADSL-csatlakozások száma 162 ezer fölött volt.
Jól szerepelt a T-Mobile
A mobil szegmens bevételei 4 százalékkal nőttek. A forgalmi és az értéknövelt szolgáltatásokból és készülékértékesítésből származó bevételek emelkedésének köszönhetően az EBITDA 77,4 milliárd forintra nőtt. Az üzleti eredmény 7,3 százalékkal csökkent, mivel a Westel névváltásával kapcsolatos leírások döntő többsége az első negyedévben került elszámolásra.
A T-Mobile Magyarország 47,6 százalékos részesedéssel megőrizte vezető pozícióját a piacon. A T-Mobile Magyarország előfizetőinek száma a harmadik negyedév végén meghaladta a 3,9 milliót. A szerződéses ügyfelek aránya 27,9 százalékra nőtt a teljes ügyfélkörön belül, a 2003. harmadik negyedév végi 25,6 százalékról. Az egy előfizetőre jutó átlagos havi perchasználat az egy évvel korábbi 112-ről 114-re nőtt. Az egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel 4937 forintra csökkent, a szerződéses ügyfelek esetében 11929 forintot tett ki, az előre fizetett kártyás ügyfeleknél pedig 2386 forint volt.