:

Szerző: Vörös Péter

2004. november 2. 16:52

Európában nem túl népszerűek a többfunkciós hordozható digitális készülékek

A Jupiter Research piackutató vállalat hat nyugat-európai országra kiterjedő felmérése szerint nem túl kedveltek azok a hordozható digitális eszközök, amelyek egyaránt képesek zenék és filmek lejátszására, PDA-funkciókra és videojátékokra. A megkérdezettek 27 százaléka preferálta a kizárólag zenelejátszásra alkalmas eszközöket, míg az univerzális, zene- és videolejátszásra használható eszközökre szavazók aránya 5 százalék volt.

A Jupiter Research piackutató vállalat hat nyugat-európai országra kiterjedő felmérése szerint nem túl kedveltek azok a hordozható digitális eszközök, amelyek egyaránt képesek zenék és filmek lejátszására, PDA-funkciókra és videojátékokra. A megkérdezettek 27 százaléka preferálta a kizárólag zenelejátszásra alkalmas eszközöket, míg az univerzális, zene- és videolejátszásra használható eszközökre szavazók aránya 5 százalék volt.

A válaszadók 13 százaléka érdeklődik a dedikált hordozható videolejátszók, 7 százalék pedig a videojátékokat és videolejátszást nyújtó készülékek iránt. Ez utóbb nem túl jó hír a Microsoft számára, mivel a cég nagy reményeket fűz a Portable Media Center szoftvert használó zene- és filmlejátszó készülékek piacához. Az Apple egy hete jelentette be az iPod Photo színes kijelzővel szerelt, fotók tárolására és bemutatására is alkalmas hordozható jukebox készülékét.

A "mindentudó" készülékekkel több gond van a Jupiter szerint: általában túl nagyok, túl drágák és viszonylag kevés a rajtuk lejátszható "hivatalos" multimédiás tartalom (főként a filmek terén). Összességében az öreg kontinensen jóval nagyobb az érdeklődés a hordozható zene, mint a hordozható videó iránt. A piackutató cég előrejelzései szerint Európában a digitális zenepiac az idén eléri a 10,3 millió eurót, ami csekély töredéke a CD-piacnak. A digitális videopiac (azaz a film- és más videoprogramok letöltése) egyelőre elenyésző.

a címlapról