:

Szerző: Bodnár Ádám

2004. október 6. 12:47

ImpressCam: új márkanév a digitális kamerák magyar piacán

Új magyar márkával gazdagodik a digitális fényképezőgépek dinamikusan növekvő piaca. Az ImpressCam márka bevezetését a napokban jelentették be a tulajdonosok, akik e márkanév alatt a magyar pénztárca számára megfizethető árú, alap- és középkategóriás digitális fényképezőgépeket és kamerákat, valamint ezek kiegészítőit kínálják.

Új magyar márkával gazdagodik a digitális fényképezőgépek dinamikusan növekvő piaca. Az ImpressCam márka bevezetését a napokban jelentették be a tulajdonosok, akik e márkanév alatt a magyar pénztárca számára megfizethető árú, alap- és középkategóriás digitális fényképezőgépeket és kamerákat, valamint ezek kiegészítőit kínálják.

Az ImpressCam a nemzetközi márkanevek alternatívájaként jó árú és megbízható háttérszolgáltatásokkal rendelkező eszközeivel 3-5 százalékos piaci részesedésre kíván szert tenni. A megfizethető árszínvonalat a cég úgy éri el, hogy ugyanott szerelteti össze a gépeit, ahol a nagy világcégek is teszik: a Távol-Keleten. A cég kínálatában jelenleg 3-4 Mpixel felbontású termékek szerepelnek, az elkövetkező hónapok során azonban 5 és 6 megapixeles készülékek is várhatók.

Az ImpressCamt a magyar családokra és a fiatalokra tekint potenciális vásárlóként. A cég által készített felmérés szerint a jórészt 18 és 69 év közötti korosztály 98 százaléka rendszeresen készít fényképeket családi eseményekről, utazásokról. A megkérdezettek kétharmada nyilatkozott úgy, hogy a következő 1 éven belül digitális fényképezőgépet kíván vásárolni.

A felhasználók zöme azért részesíti előnyben a digitális fényképezőgépeket, mert úgy vélik, a digitális gépekkel egyszerűbb, gyorsabb és olcsóbb a fényképezés, valamint a készített képek is jobb minőségűek, mint a hagyományos fényképezőgéppel készítettek. A kutatásban résztvevők 14 százaléka úgy nyilatkozott, hogy ugyan már rendelkezik digitális géppel, de a meglévőt korszerűbbre fogja cserélni.

Az átlagos életszínvonallal rendelkező magyar vásárlók többsége 30 100 ezer forint közötti összeget költene digitális fényképezőgépre, s vásárláskor elsősorban a felbontásra, az árra és a minőségre helyezi a hangsúlyt -- derül ki a kutatásból.

a címlapról