Látványosan növelte bevételét és nyereségét az Adobe
Látványosan növekedő bevételről és nyereségről adott számot az Adobe Systems tegnap, amikor bejelentette negyedéves eredményeit.
A szeptember 3-án véget ért időszakban a cég 403,7 millió dollár bevétel mellett 104,5 millió dollár, azaz részvényenként 42 cent profitot ért el. A Thomson First Call által megkérdezett elemzők részvényenként 39 cent nyereségre számítottak. Noha a piac szezonalitása miatt a megelőző negyedévhez képest mind a bevétel, mind a profit csökkent, éves szinten látványosan javultak az Adobe eredményei. A tavalyi harmadik negyedévben a cég 319,1 millió dollár forgalmat és 64,5 millió dollár, azaz részvényenként 27 cent profitot könyvelt el.
Az Adobe vezetői szerint a látványos növekedés legfőbb motorja továbbra is a Creative Suite szoftvercsomag, valamint a PDF formátummal kapcsolatos eszközök. Shantanu Narayen, az Adobe alelnöke szerint a vállalat ma már igen komoly szereplőnek számít a kiadványszerkesztési piacon, közvetlen ellenfele a Quarknak és az InDesign, valamint a Creative Suite számára olyan ügyfeleket nyert meg, mint a BBC vagy a Hearst Magazines. "Nagyon sokat fektettünk abba, hogy a kiadók a Creative Suite platformra váltsanak és ez kifizetődött" -- mondta Narayen.
A vállalat a professzionális világ mellett egyre inkább fordul a hobbyfotósok és -videósok felé is, az ő számukra készült például a Photoshop Elements és a Premiere Elements. Narayen szerint ezek a termékek nem termelnek nagy nyereséget, azonban általuk teljesen új felhasználókhoz juthat el az Adobe. Később ezek a felhasználók jelentős része vált majd a professzionális Adobe termékekre -- véli Narayan.
A jelenleg is tartó negyedik negyedévre az Adobe 400-415 millió dolláros bevétel mellett részvényenként 38-41 cent profitot vár.