Egyre népszerűbbek a szélesvásznú kijelzővel felszerelt notebookok
A harmadik negyedévben várhatóan magára talál a noteszgépek piaca -- véli az DisplaySearch piackutató cég, amely szerint a tanévkezdés, valamint a gépek árának csökkenése kinyitja a vevők pénztárcáját. A DisplaySearch szerint az év hátralevő részében a notebook-eladások végig erősek maradnak.
A piackutató cég előrejelzése szerint a harmadik negyedévben 11,6 millió noteszgép talál gazdára, ez a második negyedévhez képest 8 százalékos növekedést jelent. A negyedik negyedévben további 11 százalékos emelkedés várható. 2004-ben világszerte összesen 46,2 millió új notebook kerül a vevőkhöz -- jövendöli a DisplaySearch.
A DisplaySearch adatai szerint a noteszgépekbe szánt kijelzők átlagos eladási ára az első negyedéves 235 dollárról a harmadik negyedévre 208 dollárra csökken, az árváltozás pedig érezhető lesz a készülékekre ragasztott árcímkében is, ami végső soron a kereslet növekedését vonja maga után.
Egyre erősebb a kereslet a szélesvásznú (16:10) kijelzővel rendelkező gépek után. Az előző három negyedévben az ilyen készülékek részaránya az összes eladásoknak csupán 14-16 százalékát tették ki, azonban az idei harmadik negyedévre valószínűéleg eléri a 25 százalékot is. Jelenleg az 1024x768 pixel felbontású kijelzővel szerelt noteszgépek a legnépszerűbbek, azonban az 1280x800 pixeles megjelenítővel rendelkező modellek a harmadik negyedévben már az összes eladások mintegy 20 százalékát teszik majd ki.