:

Szerző: Ady Krisztián

2004. szeptember 10. 14:20

Lassuló hazai ERP piac mellett ért el jelentős árbevételnövekedést a Megatrend 2000 Rt.

[Morpho Communications] A Megatrend 2000 Rt. 79 százalékos árbevétel-növekedést ért el 2004. első félévében, miközben a magyar ERP piac bővülése meglehetősen lelassult. A Megatrend 1117 millió forint árbevétel mellett 259 millió forint adózás előtti eredményt jegyzett a 2004. január-júniusi időszakban. A teljes árbevétel 78 százaléka, azaz 873 millió forint származott szoftverértékesítésből, ezen belül az Infosys Integrált Vállalatirányítási Rendszer értékesítéséből; az IT Infrastruktúra üzletág tevékenységéből pedig 242 millió forint folyt be.

[Morpho Communications] A Megatrend 2000 Rt. 79 százalékos árbevétel-növekedést ért el 2004. első félévében, miközben a magyar ERP piac bővülése meglehetősen lelassult. A Megatrend 1117 millió forint árbevétel mellett 259 millió forint adózás előtti eredményt jegyzett a 2004. január-júniusi időszakban. A teljes árbevétel 78 százaléka, azaz 873 millió forint származott szoftverértékesítésből, ezen belül az Infosys Integrált Vállalatirányítási Rendszer értékesítéséből; az IT Infrastruktúra üzletág tevékenységéből pedig 242 millió forint folyt be.

A szoftverexportból származó bevétel 182 millió forint volt 2004. első felében, míg ez a teljes tavalyi évben csupán 60 millió forintot tett ki. Az értékesítés a Megatrend 2002-ben alapított leányvállalatánál, a Megatrend Romania Srl.-nél történt.

A Bell Research 2004. júniusi kutatása szerint a Megatrend a magyar vállalatok közül piaci részesedés alapján a második helyen, míg az árbevételt tekintve a harmadik helyen helyezkedik el. A kutatás adatai alapján az ERP piac 10 legjelentősebb szereplőjének (kifejezetten ERP-ből származó) összbevétele közel 21 milliárd forint volt 2003-ban, az általuk értékesített megoldások száma pedig 164.

Az első 20 szereplő esetében ez 25 milliárd forintot és 292 megoldást jelent, míg a közel 60 (a kutatásban résztvevő) cég összbevétele 29 milliárd forintot tett ki. Az ERP/MRP megoldások piacából származó bevételek reális értéke azonban (az értékesítési csatornák láncszemeinek átfedése miatt) 12-13 milliárd forint körül mozog.

Jól jellemzi a piacot, hogy a hazai vállalatok csupán 15-16 százaléka rendelkezik olyan minden fontosabb üzleti folyamatot lefedő integrált rendszerrel, amely az alkalmazások közötti zárt információáramlást is biztosítja.

"A Megatrend piaci erejét a versenyképes áron forgalmazott saját termék, a rendkívül rövid bevezetési határidők, az egyedi igények gyors fejlesztése, a teljeskörű megoldás (szoftver, hardver, szolgáltatás), valamint a vállalati, államigazgatási, közigazgatási és nemzetközi verziók adják," -- mondta K. Szabó Imre a Megatrend elnök-vezérigazgatója. "Ezekre a szolgáltatásokra van szüksége a hazai vállalatoknak és intézményeknek versenyképességük növeléséhez, és ezeknek a szolgáltatásoknak köszönhetjük, hogy a Megatrend 2004. első félévében több mint 1,1 milliárd forint árbevétel mellett 259 millió forint adózás előtti eredményt ért el a kifejezetten lassuló hazai ERP piacon".

Várhatóan lendületet adnak az ERP rendszerek piacának az Európa Terv operatív programjainak (GVOP, AVOP) pályázatai, illetve hazánk csatlakozása az Európai Unióhoz, hiszen a türelmi időszak lejártával nem halogathatják tovább a szervezetek informatikai beruházásaikat. A Megatrend tapasztalatai alapján 2003-ban elsősorban a kereskedelmi vállalatok és az élelmiszeripar volt a legaktívabb a vállalatirányítási rendszerek bevezetésében, 2004-ben pedig az autóipar és -- elsősorban az AVOP pályázatok miatt -- a mezőgazdaság jelentik a fő húzóerőt.

A Megatrend az egyetlen cég, amelyik saját csapatával több mint 170 cégnél vezetett be ERP rendszert Magyarországon.

a címlapról