IBM marketingest igazolt le a BenQ
Hank Horng |
Vivian Chen elemző elmondta, hogy Horng alkalmazása a BenQ saját márkájú termékei iránti elkötelezettségét mutatja meg, különösen a notebookokra és az LCD televíziókra tekintettel, melyek a vállalat növekedésének elsődleges forrásai lesznek a jövőben. Hozzátette, hogy az korábban IBM-es marketingvezető munkájának keze nyoma csak idővel válik láthatóvá, mivel a BenQ már igen agresszív márkaépítésbe kezdett nemrégiben.
A 42 éves szakember Jerry Wangnak, a cég globális eladásaiért felelős vezetőjének fog segítséget nyújtani a marketingstratégia kidolgozásában. Horng a Taipei Times-nak egy telefonos interjú során elmondta, hogy késznek érzi magát új karrierjének megkezdéséhez. Elárulta, hogy feladata a márkanévre összpontosul, és hogy a BenQ az IBM-től különböző termékkínálata miatt ez egy új terület is egyúttal számára.
A tajvani vállalat hosszú távú célja, hogy forgalmának fele saját márkás termékeiből származzon. Jelenleg a vállalat ettől messze áll, ugyanis első féléves, megközelítőleg 2,5 milliárd dollárt kitevő bevételeinek több mint kétharmadát a szerződéses gyártás adja.
Az IBM-nél eltöltött alelnöksége alatt Horng sikeresen rombolta le a tajvani piacon az IBM számítógépeivel szemben kialakult azon sztereotípiát, amely szerint azok túl drágák voltak. Jelentős kedvezményekkel összekötött promóciós kampányokkal elérte, hogy az IBM helyi értékesítése felzárkózzon a HP-hoz, amely a helyi piac domináló Asusteket és az Acert követi.
A szerződéses bedolgozásban felnövekedett és megerősödő távol-keleti, jelenleg elsősorban dél-koreai és tajvani gyártók egyre nagyobb konkurenciát fognak képezni a gyártókapacitásukat igénybe vevő ismert nagyok számára. Az az informatikai eszközökre különösen jellemző folyamat, hogy a gazdasági hatékonyság követelményének megfelelően egyre több cég termék-portfóliójának egyre nagyobb részét az egyre hatalmasabb szerződéses gyártóktól vagy akár még lazábban ellenőrzött forrásokból -- outsourcing, process networking -- szerzi be, egyúttal a "nagy márkák" egymás és az eddig ismeretlenek termékei minősége közti különbségek csökkennek, de sok esetben már el is tűntek.
Ezt kihasználva az olyan gyártók, mint az Acer, a Benq, a Clevo vagy például az Asustek hozzáláttak, hogy rést üssenek a korábban csak az elismert nagy márkák uralta piacon olcsó és egyúttal jó minőségű termékeikkel. A mára már egyre inkább a nagyokhoz tartozó dél-koreai Samsung (és LG) nevét például valaha a fogyasztók az ismeretlen, rossz minőséggel kapcsolták össze, mára azonban (az Interbrand alapján) a vállalat birtokolja a világ 21. legértékesebb márkáját, amely 12,55 milliárd dollárt ér. A Samsung ezzel éppen a Sony mögött végzett, de olyanokat előz meg, mint a Pepsi, Nescafe, Dell, Nike, Harley-Davidson vagy az Apple.