A Red Hat európai marketingigazgatója elégedett cége üzleti modelljével
A Red Hat európai marketingigazgatója szerint cége
A Red Hat stratégiájában az elmúlt években történt jelentős változásokat Salazar a következőképp összegezte: "... összesen 650 emberrel próbáltunk vállalati üzletet csinálni, [...] nem szolgálhattunk két urat. Úgy gondoltuk, hogy nem lehetünk egyszerre jelen a fogyasztói piacon, fogadva a mamám hívásait, miközben vállalati leállásokat oldunk meg, ez összeférhetetlen. Ezért azt mondtuk, helyezzük a hangsúlyt arra, amit csinálunk, mert nem tarthatunk egyszerre minden irányba, akkor ugyanis senki sem lesz velünk elégedett. Valami ilyesmivel néztünk szembe úgy három évvel ezelőtt. Bár nem elégítjük ki ma a vállalati szférában mindenkinek az igényeit, a helyes úton járunk, és a megfelelő szektorokba invesztálunk".
Salazar a Red Hat szoftverszabadalmakkal kapcsolatos irányelveit is kifejtette: "Nem értünk egyet a szabadalmakkal. Vállalatként is valljuk ezt, ki is tettük a weboldalunkra. Szervezetként is ellene vagyunk, ugyanakkor szert tettünk szabadalmakra azon 13 vagy 14 társaság révén, amelyeket felvásároltunk. Amíg ezek a szabadalmaink élnek, a nyílt forráskódú fejlesztési modell alapján készülő programokban díjmentesen használhatóak. A zárt kódú, üzleti modellben készülő programok esetén azonban ezt nem engedélyezzük".
A teljes interjú, amelyben a Salazar beszél még az elmúlt évben jelentős linuxos tényezővé vált Novell-ről, illetve érinti az SCO-ügyet, valamint a müncheni Linux-migrációt, a ZDNet-en olvasható.