:

Szerző: Bodnár Ádám

2004. augusztus 17. 10:26

Várakozáson felüli eredmények a T-Mobile-nál

Az első félévben minden területen a tervezettnél jobb eredményt ért el a május 3-a óta T-Mobile márkenevet viselő piacvezető hazai mobilcég. Az előfizetők száma, az árbevétel és EBITDA (kamatfizetés, adózás és értékcsökkenés előtti nyereség) terén kiválóan teljesítő vállalat tavaly év vége óta tovább növelte piaci részesedését.

Az első félévben minden területen a tervezettnél jobb eredményt ért el a május 3-a óta T-Mobile márkenevet viselő piacvezető hazai mobilcég. Az előfizetők száma, az árbevétel és EBITDA (kamatfizetés, adózás és értékcsökkenés előtti nyereség) terén kiválóan teljesítő vállalat tavaly év vége óta tovább növelte piaci részesedését.

A tarifák, készülékek terén mutatkozó erős verseny, valamint a végződtetési díjak csökkenése ellenére a vállalat első féléves árbevétele közel 5 százalékkal 126,9 milliárd forintra nőtt. Az EBITDA ugyanezen időszakban 9 százalékkal 52,83 milliárd forintra emelkedett. Az ügyfélszám, a piaci pozíció, a bevételek és a nyereség vonatkozásában egyaránt elmondható, hogy a T-Mobile a szokásostól eltérő feladatok ellenére a tervezettnél jobb eredményekkel zárta az első fél évet.

A T-Mobile Magyarország Rt. a januártól június végéig terjedő időszakban közel 150 ezres ügyfélszám-növekedés mellett a piaci részesedés tekintetében is emelkedést könyvelhetett el, a vállalat a hazai mobilhasználók közel felét (47,68%) szolgálja ki.

Az ügyfélszám növekedésében 2004-ben jelentős változás következett be és az előző esztendők tendenciájától eltérően a T-Mobile új ügyfeleinek közel fele ismételten az előfizetéses díjcsomagokat választja, az új értékesítésen belül a kártyás előfizetők korábbi, közel 90 százalékos aránya jelentősen csökkent.

a címlapról