Csupán 49 centért adja a dalokat online boltjában a RealNetworks
Rob Glaser |
Szakértők szerint az akció rövid távon biztosan veszteséget okoz majd a RealNetworksnek, hiszen a cég kevesebb pénzt kér a felhasználóktól, mint amennyit a lemezkiadóknak fizet. Hosszú távon azonban a vállalat elcsábíthatja a vevőket az Apple zeneboltjából, amely egyes becslések szerint az online zenepiac forgalmának 70 százalékát bonyolítja.
A RealNetworks nem titkolt célja, hogy az akcióval felhívja a figyelmet új Harmony szoftverére, amely immár az Apple népszerű iPod lejátszójával is kompatibilis. Az iPod korábban csak az Apple zeneboltjából letöltött, az Apple másolásvédelmében ellátott dalokat játszotta le, a RealNetworks azonban olyan programot készített, amely képes a dalokat az iPod által megkívánt formátumba alakítani, így akár a RealPlayer Music Store-ban vásárolt zenék is meghallgathatók. Az Apple azt állítja, hogy a RealNetworks törvénytelenséget követett el, mert visszafejtette az iPodban alkalmazott másolásvédelmet, a RealNetworks azonban magabiztosan állítja, hogy minden jogszabályt betartott.
A két cég közötti huzavona előrevetíti, hogy az Apple zenepiaci pozíciója mennyire ingatag lábakon áll. A vállalat stratégiája gyakorlatilag azon alapul, hogy az iTunes Music Store-ból letöltött zenéket csak az iPod képes lejátszani, illetve az iPod-tulajdonosok csak az Apple boltjában vehetnek zenét. Rob Glaser, a RealNetworks elnök-vezérigazgatója szerint az Apple egyszerűen magához láncolja a felhasználókat és az árcsökkentés jó alkalom arra, hogy felhívják erre a lehetséges vevők figyelmét.
A RealNetworks az árcsökkentéssel egyidőben nagyszabású reklámkampányt is indít, amelynek keretén belül napilapokban, hetilapokban és más újságokban is feltűnik a cég hirdetése: "Az Apple árának fele. A választás lehetősége". A reklám egy iPod lejátszó képét is tartalmazza, amelyet a rajzoló egy nyitott lakattá alakított át.
A háromhetes akció azonban jelentős veszteségeket okozhat a cégnek, ugyanis a RealNetworks minden eladott dal után mintegy 40 cent veszteséget kénytelen elkönyvelni, így a negyedéves nyereség akár részvényenként 1 centtel, azaz összesen 1,8 millió dollárral is csökkenhet. A cég azonban arra számít, hogy a kedvező tapasztaltok után egyre több felhasználó pártol át a RealPlayer Music Store-hoz, illetve a Rhgapsody előfizetéses zeneszolgáltatáshoz, amelynek havidíja 9,95 dollár. Ezért az árért a felhasználó korlátlan számú dalt hallgathat meg PC-jén.