Az outsourcingról rendez konferenciát az IDC
A 2004-es Outsourcing Roadshow megszervezésével az IDC fórumot kíván teremteni az informatikai és üzleti folyamatok kihelyezésében rejlő előnyök megvitatására.
Szeptembertől novemberig hat regionális központban lesz megrendezve a konferencia-sorozat, 2004. szeptember 30-án a Corinthia Hotel Aquincumban kerül sor a budapesti állomásra. Az IDC elemzőinek vitaindító előadásait regionális és helyi partnerek prezentációi követik a programban. A résztvevők megtudhatják, miként kényszeríti rá az egyre élesebb verseny a régió vállalatait arra, hogy erőforrásaikat üzleti alapfolyamataik köré koncentrálják, és hogyan válhat az outsourcing az átalakulás szerves részévé.
"A közép-európai szervezetek egyre inkább felismerik a külső támogatás szükségességét, és ezzel párhuzamosan a tanácsadó cégekbe vetett bizalmuk erősödése is megfigyelhető" - mutat rá Vladimir Kroa, az IDC CEMA programmenedzsere. "E trend előrehaladásával egyre kézzelfoghatóbbá válnak majd a belső folyamatok tényleges költségei, ez pedig az outsourcing-piac további erősödéséhez vezet."
Az IDC kutatási eredményei szerint a Cseh Köztársaságban, Magyarországon és Lengyelországban 2008-ig évente átlagosan 20,9 százalékos növekedés várható az informatikai erőforrás-kihelyezésre fordított kiadások terén. Egyre gyakrabban fordul elő, hogy a vállalatok külső szolgáltatókra bízzák üzleti folyamataik némelyikét (pl. az ügyfélszolgálati call center üzemeltetését vagy a bérszámfejtést).
Pontosan ezért döntött az IDC úgy, hogy az idén a kelet-közép-európai régióban is megrendezi Outsourcing Roadshowját. A konferenciákon a szervezet helyi partnerei is beszámolnak majd a térség egyes outsourcing-piacaira jellemző, egyedi tapasztalatokról. A rendezvénysorozat minden állomása értékes találkozási lehetőséget tartogat a vállalati szféra informatikai és műszaki vezetői, operatív igazgatói és középvezetői, valamint a szolgáltatócégeknél és a végfelhasználó szervezeteknél dolgozó outsourcing-szakemberek számára.