Lexmark: erős negyedév, gyengébb kilátások
Paul Curlander |
A Lexington (Kentucky) központú vállalat 136,6 millió dolláros (részvényenként 1,02 dolláros) nettó nyereséget ért el a második negyedévben, ami 35 százalékos növekedés az egy évvel korábbi hasonló időszakban elért 101,7 millió dollárral (részvényenként 77 centtel) szemben. A negyedéves forgalom 1,25 milliárd dollár volt, ami 11 százalékos emelkedés a tavalyi 1,12 milliárd dollárhoz képest. Ez volt egymás után a negyedik negyedév, amikor a cég forgalma kétszámjegyű százalékkal nőtt. A Wall Street-i elemzők részvényenként 97 centes nyereségre és 1,27 milliárd dolláros forgalomra számítottak.
"Mindenki erős negyedévre számított, az eredmények ennek megfelelően jók voltak. Ugyanakkor a befektetők szerették volna, ha a harmadik negyedéves előrejelzések is erősek lettek volna, ez azonban nem így lett" -- mondta Shannon Cross, a Cross Research elemzője. A cég készleteinek enyhe emelkedése és a Hewlett-Packard által várhatóan hamarosan bemutatandó új termékvonal szintén hozzájárult a részvényárfolyam visszaeséséhez. A cég részvényárfolyama 5,82 dollárral (6,4 százalékkal) 5,82 dollárra csökkent, ez március óta a legalacsonyabb szint.
A HP, az Epson és a Canon után a világ negyedik legnagyobb nyomtatógyártója közölte, hogy az új termékek (többek között a multifunkciós nyomtatók) is hozzájárultak a nyereségnövekedéshez. A lézer- és tintasugaras kellékek forgalma 14 százalékkal nőtt, míg a lézer- és tintasugaras nyomtatók eladásai 11 százalékkal emelkedtek. A szakértők azt is kiemelték, hogy a Dell-Lexmark megállapodás keretében a texasi PC-gyártó óriás által értékesített nyomtatók forgalma is erős volt.
Ami a harmadik negyedévet illeti, a Lexmark arra számít, hogy a forgalom növekedése 7-12 százalék körül lesz, míg a várható nyereség részvényenként 0,90-1,00 dollár, szemben az egy évvel korábbi 79 centes eredménnyel. A Thomson First Call által megkérdezett elemzők átlagosan 97 centes nyereségre számítottak.
Paul Curlander, a Lexmark elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a vállalat megnőtt készletszintje kezelhető, mivel az iskolakezdési és az ünnepi szezon (amikor a kereslet a legnagyobb) még hátravan. "A mostani helyzet teljesen más, mint 2001-ben, amikor a készlet nagy részét kifutóban lévő termékek adták. A 2004-es eladások nagy része még előttünk van." Curlander ezzel együtt azt is hangsúlyozta, hogy a vállalati lézernyomtatópiacon igen kemény az árverseny és egyre nő az olcsóbb termékek forgalma, ami ahhoz vezet, hogy a forgalom értékének növekedése elmarad az eladási volumen emelkedésétől.