Robbanás előtt az online játékok piaca
Négy év alatt háromszorosára, 1,1 milliárd dollárra nő az online játékok piaca és ezzel a teljes videojáték-forgalom 10 százalékát adja majd -- áll a Yankee Group előrejelzésében. Jelenleg az online játékok eladásai és előfizetési díjai évente 353 millió dollárt tesznek ki.
Az online játékok egyre népszerűbbek lesznek, mivel csökkennek a futtatásukhoz szükséges hardverek árai. Az elkövetkező évek alatt az online kapcsolatra is képes konzolok ára 49 dollárra esik majd vissza -- véli az elemzés. Egyre több és több konzolt kapcsolnak majd az internetre. A felmérés szerint az Egyesült Államokban jelenleg 41,1 millió konzol található, ezek közül 3,3 millió kapcsolódik az internetre, 2008-ban azonban már 8 millió ilyen készülék lesz. A következő generációs konzolok közül a Sony és a Microsoft készüléke egészen biztosan tartalmaz majd hálózati vezérlőt.
A legnagyobb növekedés előtt az ún. masszívan többjátékos internetes játékok -- pl. Everquest, Star Wars Galaxies -- állnak. A Yankee Group szerint egyedül az Egyesült Államokban 5,2 millióan játszanak majd ilyen játékokat 2008-ban, ezzel 556 millió dolláros bevételt termelve. 2003-ban csupán 2,4 millióan játszottak ilyen játékokkal.
A masszívan többjátékos online játékok az Egyesült Államok mellett Ázsiában számíthatnak kiemelkedő sikerre. Noha az amerikai szoftvergyártók a kalózkodás mértéke miatt egyelőre figyelmen kívül hagyják az ázsiai piacot, az előfizetéses rendszerben működő szoftverek esetén ez a jelenség már nem jelent akkora problémát, hiszen a bevétel túlnyomó része nem a program eladásából, hanem az előfizetési díjakból származik. A kínai piac méretei miatt már több fejlesztő figyelmét felkeltette.
Az ázsiai piac vonzerejét növeli, hogy a szélessávú internet penetrációja az itteni országokban a legnagyobb, Dél-Koreában például a háztartások 60 százaléka van felszerelve broadband kapcsolattal, ezzel világelső. Ez a tényező nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a térség már jelenleg is igen sok online játékossal büszkélkedhet és egyre több szolgáltató bukkan fel.
A piackutató cég elemzése szerint a PC-s online játékok sikerének leáldozott. "A PC-s játékosok egyre nagyobb arányban állnak át konzolokra, ami a PC-s játékok értékesítéséből származó bevételek csökkenéséhez vezet. Az online játékok előfizetési díjai azonban növekednek, a kiskereskedelemben értékesített játékok forgalma pedig csökken" -- mondta Michael Goodman, a Yankee Group vezető elemzője.