Továbbra is csökken a Nokia forgalma
A Nokia tavasszal több mobiltelefonjának árát csökkentette annak érdekében, hogy megállítsa piaci részesedésének visszaesését. Szakértők szerint a vállalat elérte célját, azonban kemény árat fizetett érte: negyedéves bevétele csökkent.
Noha a mobiltelefonos hálózati berendezéseket gyártó részleg növelte forgalmát, a Nokia második negyedéves bevétele a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 5 százalékkal 6,67 milliárd dollárra esett vissza, legalábbis ezt becsülik a piaci elemzők, akik szerint a Nokia nettó nyeresége 5 százalékkal 655 millió euróra növekedik. A vállalat tavaly 624 millió euró nettó profitot ért el, azonban ez egy 399 millió eurós egyszeri költséget is tartalmazott, amely a hálózati divízió átszervezésével volt kapcsolatos. A finn cég csütörtökön teszi közzé negyedéves eredményeit.
A Nokia 2003-ban még 35 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett, azonban az idei első negyedévben ez jelentősen csökkent, mivel a vetélytársak színes kijelzős, kamerával felszerelt középkategóriás készülékei igen népszerűek voltak a vevők körében. Az ilyen termékek megjelenése valóságos piaci robbanást idézett elő, szakértői becslések szerint a második negyedévben 20-40 százalékkal nőtt az eladott mobiltelefonok száma.
A Nokia a második félév során összesen 20 új készüléket mutat be, köztük számos középkategóriás, kamerával felszerelt típust, azonban eközben a versenytársak sem ülnek ölbetett kézzel: a világ második legnagyobb mobiltelefon-gyártója, a Motorola idén összesen 35 új készülékkel jelentkezik.