A Nintendo szerint nem fontosak az online játékok
Satoru Iwata |
Iwata elmondta, hogy az eddig megjelent internetes konzoljátékok nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Iwata példaként említett egy PlayStation 2-re kiadott golfjátékot, amelynek az online változata közel sem fogyott akkora példányszámban, mint az offline verzió. "Ez azt bizonyítja, hogy a vevők nem akarnak online játékokat" -- mondta Iwata.
A Nintendo elnökének meglátása szerint "a legtöbb vevő nem akar többletet fizetni az internetes csatlakozásért, ráadásul sokuk számára az online kapcsolódás még mindig nem egyszerű. Amint az ismert, a Sony és a Microsoft igen erőteljesen alapoznak az internetes konzoljátékokra, miközben a Nintendo némileg késlekedett az online kapcsolat felépítéséhez szükséges alkatrészek piaci bevezetésével.
A Nintendo GameCube konzolhoz már vásárolható modem és szélessávú hálózati vezérlő, azonban a vállalat eleddig egyetlen olyan játékot sem fejlesztett, amely kihasználná az internet nyújtotta lehetőségeket. Egyelőre nem tudni, hogy a következő generációs Nintendo konzol, amelyet egyelőre Revolution kódnéven ismerhetünk, tartalmazza-e az internetes kapcsolathoz szükséges alkatrészeket.
Iwata világossá tette ugyanakkor, hogy a többen játszható szoftverek rendkívül fontosak a vállalat stratégiájában, azonban ezeket egyelőre csak a hordozható konzolok vonatkozásában képzeli el a vezető. A vállalat Game Boy Advance készülékéhez már elérhető egy vezeték nélküli hálózati vezérlő, ami igen nagy sikert ért el a piacon, a következő generációs Nintendo DS-ben pedig az alapkonfiguráció része lesz a 802.11b vezérlő, illetve a Bluetooth adóvevő.