:

Szerző: Bodnár Ádám

2004. július 1. 12:07

A világ öt országából származik az internetre kerülő spam 99 százaléka

Az év első felében az internetre került kéretlen reklámlevelek harmada gyógyszereket ajánlott, azonban gyakoriak a jelzáloghitelt és a pénisznövelés kínáló spamek is -- derül ki a Commtouch nevű antispam-cég felméréséből.

Az év első felében az internetre került kéretlen reklámlevelek harmada gyógyszereket ajánlott, azonban gyakoriak a jelzáloghitelt és a pénisznövelés kínáló spamek is -- derül ki a Commtouch nevű antispam-cég felméréséből.

A Commtouch állítása szerint az internetre kerülő összes spam több mint fele az Egyesült Államokból származik, 73 százalékuk pedig kínai szerverekre hivatkozik. A kéretlen reklámok 99 százaléka amerikai, kínai, dél-koreai, orosz vagy brazil weboldalakra mutat. A levelek túlnyomó többsége angol, mindössze 5,7 százalékuk íródott más nyelven.

Az első félévben a spamek 30 százaléka gyógyszereket és potencianövelő készítményeket ajánlott, 9 százalékot tett ki a jelzáloghitelt és pénzügyi szolgáltatásokat kínáló levelek aránya, a "bronzérmet" pedig a pénisznövelő módszereket tartalmazó e-mailek szerezték meg, amelyek 7 százalékos aránnyal képviseltették magukat. Emellett gyakoriak voltak az olcsó szoftvereket kínáló levelek is.

Az Egyesült Államokban tavaly életbe lépett spamtörvény gyakorlatilag semmilyen hatással nem volt a kéretlen levelek számára: a Commtouch szerint idén januárban még csak napi 350 ezer különféle spam került az internetre, júniusra ez a szám azonban 500 ezerre nőtt. A "Can-Spam" törvényt számos bírálat érte, egyes vélekedések szerint ugyanis számos helyen nemhogy nehezíti, hanem megkönnyíti a spammelők dolgát.

A Can-Spam nem tiltja a kéretlen levelek küldését, azonban kötelezővé teszi a küldő számára, hogy levelében tüntesse fel címét, postacímét, valamint a leiratkozás módját is. Emelett szigorúan tilos a megtévesztő tárgysor használata is. A Commtouch felmérése szerint a törvénynek megfelelő levelek aránya csupán 10 százalékra tehető.

a címlapról