Éleződik a harc a Google és a Yahoo között
A tőzsdei bevezetés előtt álló Google egyre hevesebben csatázik a Yahoo-val. Az elmúlt napok során a két cég számos esetben fűtött be a másiknak.
Emlékezetes, hogy a Google április elején bejelentette, hogy olyan ingyenes email-szolgáltatást indít, ahol a felhasználók 1 Gbyte tárhellyel gazdálkodhatnak. A Yahoo tegnap azt közölte, hogy Yahoo Mail szolgáltatásának előfizetői hamarosan "gyakorlatilag korlátlan" tárhelyet kapnak, az ingyenes verzió felhasználói pedig a jelenlegi 4 helyett már 100 Mbyte tárterülettel gazdálkodhatnak. A Yahoo bejelentése szerint az idén nyáron teljesen megújítja email-szolgáltatását, új funkciókat vezet be és áttervezett kezelőfelülettel próbál a felhasználók kedvében járni.
A Yahoo képviselői tagadták, hogy a tárkapacitás növelése összefüggésben lenne a Google április bejelentésével. A Yahoo már március végén elkezdte megszondázni a Yahoo Mail felhasználóit annak érdekében, hogy felmérje, mekkora a kereslet a nagyobb tárterület iránt.
A Google Gmail a rendkívül nagy tárkapacitás mellett elsősorban azért került az érdeklődés homlokterébe, mert az üzemeltető a levelek tartalma alapján célzott reklámokat helyezne el az üzenetekben. A személyiségi jogok védői azonnal felemelték a szavukat a megoldás ellen. A leghevesebb kritikák Európából származnak, itt a személyiségi jogot védő törvények szigorúbbak, mint az Egyesült Államokban. A Google közleménye szerint azonban "egészen biztos, hogy a Gmail megfelel az amerikai és európai törvényeknek".
A Yahoo Mail megújulásával egyszerre a Google közölte, hogy hamarosan beindítja levelezőlista-szolgáltatását, amely közvetlen ellenfele lesz a Yahoogroups-nak. A Google Groups 2 bizonyos tekintetben a Google Groups folytatása lesz. Emlékezetes, hogy a Google 2001-ben megvásárolta a Usenet teljes archívumát és kereshetővé tette, ebből alakult ki a Google Groups. A Yahoo szintén felvásárlással jutott a Yahoogroups-hoz, a cég 2000 nyarán 432 millió dollárt fizetett az eGroupsért, amely akkor 17 millió felhasználóval és 800 ezer levelezőlistával rendelkezett.
Emlékezetes, hogy a Yahoo idén februárban szakított a Google-lal és saját fejlesztésű keresőmotort vezetett be. A vállalat tegnap a CNN-nél is kiütötte a Google-t a nyeregből, a népszerű televíziós hírcsatorna internetes oldalán szerdán a Yahoo keresője váltotta fel a Google megoldását.