Nem dicsérik a szolgáltatókat
Bár az Infomediátor iroda még márciusban jelentette be megalakulását, tényleges működését csupán májusra ígérte. Ma már elérhető az Infomediátor honlap , ahol kérdésekre, panaszokra adnak választ, illetve egy többeket érintő kérdés kapcsán tárgyalásokat kezdeményeztek a Matávval.
Mayer Erika, az Infomediátor irodavezetője lapunk érdeklődésére elmondta: széles a felhasználókat foglalkoztató problémák köre, általános, informatikai tárgyú kérdéssel éppúgy találkoztak, mint a spamekkel, vírusokkal, trójai programokkal, szoftverbeállításokkal kapcsolatos problémákkal és érdeklődéssel. Az Infomediátor tárgyalásokat kezdeményezett két ügyben is: a Matávval egyeztetnek a betárcsázó programokkal kapcsolatban, illetve egy mindenki által ingyenesen használható, a teljes, hatályos magyar joganyag elérhetőségét biztosító adatbázis létrehozásáról szerveznek kerekasztal-beszélgetést.
Dombi Gábor, az Infomediátor mögött álló Informatikai Érdekegyeztető Fórum (Inforum) főtitkára elmondta: 180 regisztrált felhasználója van az Infomediátor honlapnak, az érdeklődést pedig -- a példaként tekintett osztrák internet-ombudsman forgalmához hasonlóan -- napi egy-két e-mail jelenti.
Az Infomediátor iroda -- saját meghatározása szerint -- mindazon méltánytalansággal foglalkozik, amely bármely természetes vagy jogi személyt vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaságot valamely informatikai szolgáltatás felhasználójának minőségében ér. A szolgáltató weboldalán közli a kérdéseket, panaszokat és az azokra adott válaszokat is. Az észrevételeket kategorizálják, így van többek között hardverrel, szoftverrel, joggal, domain névvel kapcsolatos keresés is, ám egy kategória feltűnően üres maradt: szolgáltatókat dicsérő hozzászólás egyelőre nem érkezett.