Mától élnek az első Vodafone-os számhordozott ügyfelek előfizetői kártyái
A Vodafone Magyarország Rt. ma bejelentette, hogy ma sikeresen lezárulnak az első olyan számhordozási eljárások, melyek eredményeként az első nem 70-es előfizetői hívószámok aktiválásra kerülnek a Vodafone hálózatában.
Május 7-én 22 órától ezeken a hívószámokon már a Vodafone szolgáltatásai vehetők igénybe. A gyakorlatban ez az jelenti, hogy a jogszabályban előírt legfeljebb 14 munkanap helyett mindössze 5 naptári nap alatt váltottak szolgáltatót azok az első ügyfelek, akik a Vodafone nyújtotta előnyöket választva meg kívánták tartani korábbi mobilszámukat is.
A hordozni kívánók először május 2-án élhettek azzal a lehetőséggel, hogy elindítsák a szolgáltatóváltás folyamatát. A hordozni kívánók a www.szamhordozas.hu weboldalon vagy a 06-70-70-70-000–es telefonszámon kérhetnek felvilágosítást a számhordozás részleteiről.
A számhordozás kiváló lehetőség azok számára, akik eddig telefonszámuk miatt nem váltottak mobilszolgáltatót. A maximum 10-14 munkanapot igénylő folyamat során azolgáltatót válthatnak azok, akik előhívószámukkal együtt megszokott mobil elérhetőségüket is meg kívánják tartani.
A váltani szándékozók a Vodafone márkaboltokban és a hivatalos márkakereskedésekben indíthatják el a számhordozási folyamatot. A szolgáltatóváltás feltételeit jogszabály írja elő. "A számhordozhatóság elindítása a gyakorlatban azt jelenti, hogy az Európai Unió elvárásaival összhangban Magyarországon is valóban megvalósul a szabad szolgáltató választás" -- mondta Vitai Attila, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója.
"A számhordozás várhatóan megváltoztatja a megszokott mobilkultúrát is" -- tette hozzá, hiszen megszünteti a "mond a számod, megmondom ki vagy" elvéből fakadó esetleges korábbi előítéleteket is. "Ma már nem egy egyszerű hívószám az, ami megkülönbözteti előfizetőinket. Sokkal fontosabb, hogy a Vodafone-t Európa szerte 120 millióan választók számára mindenhol azonos színvonalú szolgáltatást nyújtunk" -- mondta Vitai Attila.