Jelentősen csökkent a Nokia piaci részesedése
A mobiltelefonok világpiacán az első negyedévben 29,2 százalékra zuhant a Nokia részesedése. A Strategy Analytics adatai szerint a világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója a tavalyi első negyedévben még a piac 34,2 százalékát tudhatta magáénak.
A bostoni (Massachusetts, USA) piackutató cég közölte, hogy az első negyedévben világszerte 153 millió mobiltelefon kelt el, ami a tavalyi első negyedévhez képest 40 százalékos növekedést jelent. A Nokia visszaesése kapóra jött a gyártók rangsorában második Motorolának és a harmadik Samsungnak: előbbi 16,5 százalékra, utóbbi 13,1 százalékra növelte piaci részesedését. A Motorola szóvivője elmondta, a cég saját számításai szerint is növekedett a piaci részesedésük. A Samsung egyelőre nem kommentálta a hírt.
A Nokia az első negyedéves eredményeinek közzétételekor közölte, hogy saját becslései szerint az időszakban világszerte 128 millió mobiltelefon talált gazdára, a cég piaci részesedése pedig 35 százalék körül volt. A vállalat szóvivője a Strategy Analytics adataival kapcsolatban elmondta, hogy "a cégek jobban ismerik a piac méretét". A Nokia elismerte, hogy nem elégedett első negyedéves értékesítési adataival.
Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatója szerint rendkívül fontos cége számára a magas piaci részesedés, az elvesztett vevők visszaszerzése érdekében a második negyedév során a vállalat némileg csökkenteni fogja árait. Neil Mawston, a Strategy Analytics elemzője szerint a finn cégnek fel kellene frissítenie termékkínálatát, hogy le tudja rázni vetélytársait.