:

Szerző: Vörös Péter

2000. március 10. 12:30

A negyedik negyedévben a Dell első volt a vállalati PC és notebook eladásoknál

A cég a Compaq-ot és az IBM-et is megelőzve szerezte meg az első helyet a 100 főnél nagyobb vállalatoknak történt eladások alapján, közölte az International Data Corp. (IDC) piackutató cég. Az IDC szerint azonban nincs garancia arra nézve, hogy a Dell könnyedén meg tudja majd őrizni az elsőséget ezen az igen kemény piacon, viszont a két legnagyobb riválishoz képest a cég lendülete jóval nagyobb - szemben a Compaq-kal és az IBM-mel, amelyeknek még eltarthat egy ideig, hogy újabb lendületet vegyenek ezen a piacon (e két cégnél a közvetlen értékesítés még mindig nem Dell-szinten működik).

A cég a Compaq-ot és az IBM-et is megelőzve szerezte meg az első helyet a 100 főnél nagyobb vállalatoknak történt eladások alapján, közölte az International Data Corp. (IDC) piackutató cég. Az IDC szerint azonban nincs garancia arra nézve, hogy a Dell könnyedén meg tudja majd őrizni az elsőséget ezen az igen kemény piacon, viszont a két legnagyobb riválishoz képest a cég lendülete jóval nagyobb - szemben a Compaq-kal és az IBM-mel, amelyeknek még eltarthat egy ideig, hogy újabb lendületet vegyenek ezen a piacon (e két cégnél a közvetlen értékesítés még mindig nem Dell-"szinten" működik). Ezzel együtt a Dell nemrégiben úgy döntött, hogy a növekedési várakozásokat 38%-ról 30%-ra csökkenti. Az amerikai PC piacon a Dell részaránya 34% volt a negyedik negyedévben, szemben a Compaq 18%-ával, miután a Dell 40%-kal nőtt az előző év hasonló időszakáhaz képest, míg a Compaq 30%-ot csökkent. A vállalati notebook eladásoknál a Dell előnye az IBM-mel szemben nőtt: a Dell 30%-ával szemben a második helyezett Nagy Kéknek mindössze e piac 18%-a jutott, a Toshiba volt a harmadik 14%-kal, míg a Compaq a negyedik 12%-kal. A globális eladásokat tekintve a Dell és az IBM sokkal közelebb állt egymáshoz (19% vs. 17%) [CNET]
a címlapról