Felmérések a Fotexnettől
A leginkább internetes áruházáról ismert Fotexnet a jövőben internetes felmérések lebonyolítását is vállalja -- adta hírül a cég sajtóközleménye. A felmérések során az oldal regisztrált látogatóinak véleményét kérik ki azokkal a kérdésekkel kapcsolatban, melyeket a megbízók és a közreműködő szociológusok állítanak össze.
A research.fotexnet.hu címen elérhető piac-és közvéleménykutatások lebonyolítására egyaránt alkalmas oldalon a Fotexnet 300 000 regisztrált felhasználója -- illetve bárki, aki véleményét elmondaná az adott kérdésekkel kapcsolatban -- válaszolhat.
Jánosi Péter, a Fotexnet PR- és marketingigazgatója lapunk azon kérdésére, hogy mivel tud többet a Fotexnet szolgáltatása, mint a korábban már létezett, ám csendben elhalt hasonló kezdeményezések (e-voks, netizen.hu), úgy válaszolt, hogy a Fotexnet három éves története során már foglalkoztak felmérésekkel, s úgy találták, a legnagyobb problémára, a válaszadók motiváltságára találtak egy jó megoldást. A Fotexnet ugyanis a válaszadókat a webáruházban levásárolható pontokkal jutalmazza.
Felvetésünkre, miszerint épp a szociológusok ágálnak gyakran a honorált válaszok hitelessége ellen, Jánosi azzal érvelt: a korábban végzett felmérések során semmi különbséget nem észleltek a honorált és a szívességi kitöltések megbízhatóságát tekintve, a látogatók következetesen és tudatosan töltötték ki a kérdőíveket minden esetben.
A Fotexnet új szolgáltatása hamarosan élesben is jelentkezik: egy pénzügyi szolgáltató és egy műszaki tevékenységet végző vállalkozás magbízásából készítenek felméréseket.