Az online konzoljátékok forgalma meghaladta az 1 milliárd dollárt az USA-ban
Az NPD Group piackutató vállalat szerdán közzétett tanulmánya szerint tavaly az online konzoljátékok kiskereskedelmi eladásai túlszárnyalták az 1 milliárd dolláros szintet. Továbbra is a sport témájú online játékok a legnépszerűbbek a tengerentúlon.
A piackutató vállalat közölte, hogy 2002-höz képest értékben 167 százalékkal nőtt az online konzoljátékok kiskereskedelmi forgalma, míg az eladott játékok száma 182 százalékkal 23 millióra emelkedett. Tavaly a sportjátékok adták az online konzolpiac 51 százalékát, ami visszaesés a 2002-es 69 százalékhoz képest.
Az NPD szerint a sportjátékok visszaesése azzal magyarázható, hogy egyre népszerűbb a többi online játék: az autóverseny-játékok részaránya például 15 százalékra nőtt 2003-ban, míg a lövöldözős játékok piaci részesedése 2002-ben és 2003-ban egyaránt 22 százalék volt.
Mind a Sony, mind a Microsoft agresszívan nyomul e piacon, amely lényegében 2001. novemberében indult el a Microsoft Xbox megjelenésével, majd tovább bővült a PlayStation 2 2002-es belépésével. Az NPD szerint eddig összesen 33 millió online konzoljáték lelt gazdára az Egyesült Államokban.
A számok ugyanakkor némileg félrevezetők lehetnek, mivel sok vásárló egyáltalán nem használja az online funkcióval rendelkező játékokat (például a Madden NFL 2004-et) az interneten keresztül, hanem egyszerű konzoljátékként használják azokat.