Mobil eszközökbe szánt grafikus chipet mutatott be az Intel
A Game Developers Conference rendezvényen az Intel bemutatta Marathon kódnévre keresztelt mobil grafikus gyorsítóját, amelynek hivatalos premierje áprilisban, a tajpeji Intel Developer Forumon esedékes.
A világ legnagyobb chipgyártója közölte, hogy mintegy 20 játékfejlesztővel dolgozik együtt azért, hogy a Marathon megjelenésekor megfelelő mennyiségű szoftver álljon rendelkezésre. A Marathon egyébként az ATI és az NVIDIA által is támogatott OpenGL ES alkalamzásfejlesztési interfészt támogatja.
Az előzetes specifikációk szerint a Marathon másodpercenként 1 millió háromszög kirajzolására képes, hardveresen gyorsítja az MPEG2, MPEG4 és Windows Media videókat, akár 640x480 vagy nagyobb felbontásokban is. A vállalat tájékoztatása szerint a chip következő generációs változata már támogatni fogja a H.264 videokodeket, valamint napirenden van a GPS rendszerek és a vezeték nélküli adatátvitel támogatása is.
Az Intel a Marathont elsősorban csúcskategóriás kéziszámítógépekbe szánja, azonban idővel akár mobiltelefonokban is megjelenhet. A Marathon teljes terhelés esetén is csak 100 milliwattot fogyaszt és egy 14x14 milliméter méretű tokozásban fogják forgalmazni.