A Microsoft XNA egységesíti a játékprogramok fejlesztői környezetét
A Microsoft a Game Developers Conference rendezvényen jelentette be a forradalmian új Microsoft XNA fejlesztői környezetet, amely nagyban megkönnyíti a játékprogramok fejlesztését, és lényegesen lerövidíti a munkálatok idejét. A DirectX-hez hasonló XNA egy egységes fejlesztési platformot jelent a PC-re, Xbox konzolra és mobil eszközökre írt játékok számára.
A bemutatón elhangzott, hogy a játékfejlesztő cégek jelenleg túl sok időt töltenek el a programozással, így a kreatív ötletek kivitelezésére már nem tudnak kellő figyelmet fordítani. Az XNA csomag rengeteg előre elkészített programrészt -- grafikus motor, bemeneti eszközök kezelése, hálózati támogatás -- tartalmaz, és azt könnyedén bele lehet építeni a forráskódba.
A technológiának köszönhetően a fejlesztők lényegesen többet foglalkozhatnak a játék tartalmával, így a redmondi óriáscég reményei szerint a jövőben lényegesen jobb, minőségibb programok kerülhetnek a boltok polcaira.
A Microsoft XNA hivatalos honlapjáról már letölthető három videó, amelyek Windows XP alatt, egy következő generációs videókártyával mutatják be a rendszer grafikai képességeit.