Szerző: Vörös Péter

2004. március 22. 16:11

Az Egyesült Államokban a nők szívesebben interneteznek, mint a férfiak

A Nielsen/NetRatings piackutató cég legújabb felmérése szerint az USA-ban immár a lakosság közel háromnegyedének van otthoni internethozzáférése, szemben az egy évvel ezelőtti 66 százalékkal. Ez azt jelenti, hogy az Egyesült Államokban immár 204,3 millióan tudnak otthonról csatlakozni az internetre.

A Nielsen/NetRatings piackutató cég legújabb felmérése szerint az USA-ban immár a lakosság közel háromnegyedének van otthoni internethozzáférése, szemben az egy évvel ezelőtti 66 százalékkal. Ez azt jelenti, hogy az Egyesült Államokban immár 204,3 millióan tudnak otthonról csatlakozni az internetre.

"Az online hozzáférés a korábbi médiákhoz képest mindössze néhány év alatt tömegesen elterjedt" -- mondta Kenneth Cassar, a Nielsen/NetRatings stratégiai elemzési igazgatója. A februárban végzett telefonos felmérésben a népesség 2 évesnél idősebb és vonalas telefonnal rendelkező része vett részt, ez minősült "lakosságnak".

A tanulmány szerint az amerikai nők a férfiaknál némileg aktívabban használják a webet. A 35-54 év közötti nők körében az internetpenetráció 81,7 százalék volt, míg a hasonló korú férfiak körében ez az arány 80,2 százalék volt. A 25-34 év közötti korosztályban az internetfelhasználás 77 százalék volt a nők és 75,6 százalék a férfiak körében.

"A vásárlások és a háztartási döntések többségét a nők bonyolítják le illetve hozzák meg, így nem meglepő, hogy ők a napi életvitel szerves eszközeként használják az internetet." -- mondta Cassar.

a címlapról