A HP a digitális forradalomra készül
Carly Fiorina |
"Növekedési pályára álltunk. Gyakorlatilag minden piacon és régióban növeljük a részesedésünket" -- mondta az elnök-vezérigazgató, aki kitért arra, hogy ez Délkelet-Ázsiára és Szingapúrra is érvényes. A HP februárban, a negyedéves eredményeinek közzétételekor arról számolt be, hogy a távol-keleti régióban elért forgalma 9 százalékkal 2,1 milliárd dollárra emelkedett és a teljes forgalmának 11 százalékát tette ki.
Fiorina elmondta, hogy a HP az közeljövőben egyre inkább a fogyasztói elektronikai termékekre összpontosít, a vállalati szférában pedig a grid-alapú rendszerekre koncentrál. "A fogyasztói piacon egyre inkább fókuszba kerül a digitális forradalom, tudjuk hogy ez végbe fog menni az otthonokban" -- mondta Fiorina, aki szerint a szórakoztatás lesz a forradalom mozgatórugója. "A digitális forradalom még csak most kezdődik és az elkövetkező évtizedben végig jelen lesz."
Amint az ismert, a HP nemrégiben bejelentette, hogy a Dell és a Gateway nyomán belép a szórakoztató-elektronikai termékek piacára és hamarosan saját márkajelzéssel ellátott LCD TV készülékeket forgalmaz. A januári Consumer Electronics Shown a vállalat közölte, hogy felveszi kínálatába az Apple iPod audiolejátszót és számítógépeire előre telepíti az Apple iTunes szoftvert, amelyen keresztül a felhasználók hozzáférhetnek az Apple internetes zeneboltjához.
A HP elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy vállalata továbbra is komoly összeget fektet a kutatás-fejlesztési tevékenységbe. A HP évi 4 milliárd dollárt költ kutatás-fejlesztésre és a vállalat mérnökei, tudósai naponta átlagban 11 szabadalommal rukkolnak elő. Két évvel ezelőtt a HP-nál csak napi 2 szabadalom született -- mondta Fiorina.