A nők első alkalommal költöttek többet on-line, mint a férfiak
[BusinessEurope.com/Webindia123.com] Egy kiskereskedelmi elemző cég, a Verdict által múlt héten közzétett mutatók alapján a nők átvették a vezetést a brit on-line vásárlások területén. Első alkalommal fordult elő, hogy a megkérdezések alapján a nem szerinti eloszlásban a férfiak alul maradjanak az interneten elköltött pénz mennyiségében. Ezzel együtt a múlt év végén először fordult elő, hogy a nők több időt töltöttek böngészéssel, mint a férfiak.
A nemekkel szembeni vásárlási sztereotípiákat megerősíteni látszik a felmérés, mely szerint a nők főként egészség- és szépségápolási, divatruházati és lakberendezési termékeket vásároltak, míg az erősebbik nem képviselői jellemzően elektronikai termékeket rendeltek.
A kor szerinti eloszlásban a legértékesebb fogyasztókat a 55 év feletti korosztály tagjai jelentették, akik az összes többi korcsoportnál többet költöttek fejenként. Ezen csoport egy főre jutó költekezéseinek növekedési üteme majdnem négyszer múlta felül az egész internetes értékesítési piac növekedési ütemét. Az is kiderült, hogy ez a korosztály jelentősen előnyben részesíti a kényelmet az árral szemben, jobban kedveli a hamarabb hozzáférhető árukat és a napközbeni kiszállítást.
Szakértői vélemények szerint most egyfajta normalizálódás történt, ugyanis a vásárlások többségét nők bonyolították eddig is az off-line piacon. Úgy tűnik, a számítógép és az internet egyre kevésbé jelent akadályt számukra, és egyre magabiztosabban ülnek le böngészni.
Az amerikai on-line értékesítés idei várható rekordja alapján úgy néz ki, hogy az embereket sikerül meggyőzni az on-line fizetés biztonságos mivolta felől, így az többé nem képezi akadályát a piac bővülésének. Az elektronikus kiskereskedelmi szektor körülbelül tízszer nagyobb ütemben bővül, mint a hagyományos árusítás, és a következő öt évben háromszorosára fog duzzadni. Elemzők szerint hosszútávon az igazi nyertesek az internetes értékesítés felé nyitó hypermarket-láncok lesznek.