Outsourcing trendek 2004-ben
[Reuters] Ahogyan az alapvető üzletmenethez szorosan nem kapcsolódó háttértevékenységek kihelyezése egyre nagyobb teret nyer napjainkban, az óriások után egyre több kisebb vállalat is csatlakozik ehhez a trendhez. Ez a jelenség újabb lehetőségeket teremthet a kisebb, másodvonalbeli informatikai szolgáltató cégek számára, állítja a Gartner Dataquest piackutató és elemző vállalat.
Az elmúlt évtizedet a kormányzati és a világ legnagyobb vállalatai több milliárdos outsourcing-ügyletei jellemezték, melyek a kisebb szolgáltató cégek számára sok esetben túl nagy falatnak bizonyultak, így az olyan vezető informatikai mamutok, mint az IBM vagy az EDS viszonylag gyenge verseny közepette nyerték meg a hatalmas haszonnal kecsegtető tendereket.
A kisebbek megjelenése mellett a nagyvállalati ügyfelek egyre inkább több ügyletre bontják nagy értékű kíírásaikat, így a verseny fokozásával agresszívabb árazásra és nagyobb értéket képviselő ajánlatra kényszerítik a szolgáltatókat.
Linda Cohen, a Gartner ügyvezető alelnöke véleménye szerint a több és kisebb lehetőség új piaci rések születését eredményezi, mely kedvez az azokra specializálódó kis szállítók létrejöttének és nagyokkal szembeni versenyképességének.
Az elemző cég várakozásai szerint 2004-ben az IT mellett az emberi erőforrás, az ügyfélkapcsolat, a pénzügy és a beszerzés fogják az outsourcing növekedésének gerincét adni.