:

Szerző: Vörös Péter

2004. február 19. 12:19

2004 a hot spotok éve lesz?

A Gartner piackutató vállalat szerdán közzétett tanulmánya szerint a vezeték nélküli internethozzáférési pontok, vagyis az úgynevezett hot spotok száma az idén megháromszorozódik világszerte. A hot spot felhasználók száma a tavalyi 9,3 millióról 30 millióra emelkedik és a vállalatok által használt laptopok több mint fele rendelkezni fog Wi-Fi funkcióval.

A Gartner piackutató vállalat szerdán közzétett tanulmánya szerint a vezeték nélküli internethozzáférési pontok, vagyis az úgynevezett hot spotok száma az idén megháromszorozódik világszerte. A hot spot felhasználók száma a tavalyi 9,3 millióról 30 millióra emelkedik és a vállalatok által használt laptopok több mint fele rendelkezni fog Wi-Fi funkcióval.

A piackutató vállalat közölte, hogy a vezeték nélküli hozzáféréssel kapcsolatos kereslet jelentős növekedése arra kényszeríti a cégeket, hogy meglévő hálózataikat Wi-Fi hálózatokkal egészítsék ki, legyenek óvatosak a költségekkel kapcsolatban és nem utolsósorban gondoskodjanak arról, hogy a biztonság megfelelő legyen.

A Gartner szerint a költségek mellett komoly előnyöket is jelentenek a vezeték nélküli hálózatok. A termelékenységet illetően például a mobil alkalmazottak napi 30 percet nyernek a vezeték nélküli LAN-ok irodai, otthoni és hot spot helyszíneken történő használata révén.

A hot spotok olyan területek, melyek úgy vannak felszerelve, hogy vezeték nélküli hozzáférést biztosítsanak mobil eszközök számára. Tavaly sok figyelmet kaptak az olyan nyilvános hot spotok, mint a repülőterek, kávézók és gyorséttermek. Mivel a Wi-Fi szolgáltatók közel sem ingyen nyújtják a hozzáférést, a felhasználók egyelőre nem lepték el ezeket a helyszíneket.

A Gartner azt tanácsolja, hogy a vállalatoknak kerüljék el a hosszútávú szerződéseket a szolgáltatókkal és az előfizetői szerződéseket az olyan szolgáltatókkal, amely nem tudnak roaming megállapodásokat felkínálni.

"A mobil szolgáltatóknak olyan üzleti modellt kell kidolgozni, amelynek célpontjában az áll, hogy a vállalati mobilfelhasználók hogyan vásárolják meg és használják a vezeték nélküli szolgáltatásokat. A lehetőség kézzel fogható, de a sikerre és a nyereségességre még mindig nincs garancia."

Ami a biztonságot illeti, a vállalatoknak meg kell győződniük arról, hogy hot spot stratégiájuk kiemelt része a magántűzfal és a virtuális magánhálózati bejelentkezés használata minden távoli hozzáférésnél.

a címlapról