Tavaly több mint 10 százalékkal nőtt a kínai PC-forgalom
Kínában a PC-eladások tavaly 10,4 százalékkal növekedtek. A világ legnépesebb országában értékesített személyi számítógépek tették ki a teljes ázsiai térség forgalmának felét -- jelentette be a Gartner piackutató vállalat. Kínában 2003-ban 13,3 millió PC talált gazdára, ami a régióban értékesített összes PC 44,7 százalékra. A világ legnépesebb országa immáron a másodok legnagyobb PC-piac az Egyesült Államok után és Japán előtt.
Tavaly Kínában a Lenovo (korábbi nevén Legend) adta el a legtöbb PC-t, a vállalat 2,8 millió konfigurációt értékesített és ezzel 21,3 százalékos piaci részesedést szerzett. A Dell 63 százalékkal növelte eladásait és 6,8 százalékos részesedésével a második helyet szerezte meg a kínai Founder Electronics előtt, amelynek 6,2 százalékos részesedése csak a harmadik helyre volt elég. A negyedik helyet a Tongfang (5,1%) szerezte meg, az ötödik az IBM (4,6%) lett.
"Kiváló év volt a Dell számára" -- mondta Annie Chung, a Gartner elemzője. "Számos helyi PC-felhasználó számára a Dell volt az első külföldi márkájú számítógép." A Gartner bejelentette továbbá, hogy Hongkongban a PC-forgalom 3,3 százalékkal 618 ezer darabra emelkedett, a szingapúri eladások pedig 1,3 százalékkal 540 ezer darabra nőttek.