:

Szerző: Ady Krisztián

2004. február 11. 15:01

A piackutatók szerint idén rendkívül dinamikusan nőhet az LCD-kijelzők piaca

A DisplaySearch piackutató vállalat még az iSupply-nél is derűlátóbban nyilatkozott az LCD-kijelzők idei forgalmáról. Az elemzők idei előrejelzése szerint a képmegjelenítő lapos panelek forgalma akár 45 százalékkal is növekedhet ebben az évben, elérve a 46,6 milliárd dolláros értéket. A tavalyi 32,1 milliárd dolláros évi volumenhez képest ezt a jelentősen emelkedő forgalmat az LCD-gyártó vállalatok új gyáregységei szolgálják majd ki.

A DisplaySearch piackutató vállalat még az iSupply-nél is derűlátóbban nyilatkozott az LCD-kijelzők idei forgalmáról. Az elemzők idei előrejelzése szerint a képmegjelenítő lapos panelek forgalma akár 45 százalékkal is növekedhet ebben az évben, elérve a 46,6 milliárd dolláros értéket. A tavalyi 32,1 milliárd dolláros évi volumenhez képest ezt a jelentősen emelkedő forgalmat az LCD-gyártó vállalatok új gyáregységei szolgálják majd ki.

A DisplaySearch elemzése szerint a vállalatok dollármilliárdokat költenek az újabb és újabb gyártósorok üzembeállítására, miközben a gyártókapacitás még az idei évben is csupán 3,8 százalékkal fogja meghaladni a piac igényeit. Ez rendívül kiélezett helyzetet teremt, de a vállalat szerint ez a minimális többlet is elegendő lehet arra, hogy a verseny árcsökkentő hatást gyakoroljon a piacra.

Az elemzők nem aggódnak az alacsonyabb árakból adódó profit miatt sem, mivel az újabb gyártósorok jobb kihozatallal rendelkeznek, nagyobb méretű üvegszubsztrátumok létrehozására képesek és így jelentősen csökkenthetik a gyártási költségeket.

A DisplaySearch szerint a forgalom nagy részét a nagyméretű, LCD-televíziókba, monitorokba, notebookokba szerelt LCD-kijelzők generálják majd, melyek 36,6 milliárd dollárnyi értéket képviselnek. A kisebb méretű LCD-k, melyeket hordozható lejátszókba, mobiltelefonokba és digitális fényképezőgépekbe építenek be körülbelül 10 milliárd dollár forgalmat generálnak az év végéig.

a címlapról