:

Szerző: Bodnár Ádám

2004. február 10. 13:35

Látványosan növelte forgalmát a legnagyobb magyar aukciós portál, a Vatera

A legnagyobb magyar online aukciós piactér, a Vatera.hu forgalma 2003-ban 240 százalékkal nőtt és elérte a 316 millió forintot. Az eladott termékek száma 320 százalékkal emelkedett.

A legnagyobb magyar online aukciós piactér, a Vatera.hu forgalma 2003-ban 240 százalékkal nőtt és elérte a 316 millió forintot. Az eladott termékek száma 320 százalékkal emelkedett.

A Vatera piacterén eddig 28 ezer felhasználó regisztrálta magát, ez egy év alatt 87 százalékos növekedést jelent. Jelentősen nőtt a felhasználók aktivitása és az egy felhasználóra jutó forgalom is. Az online aukció egyre kedveltebb olyan régebbi termékkategóriákban is, mint a régiségek, gyűjtemények, vagy a felhasználók háztartásában fellelhető felesleges tárgyak, elektronikai eszközök vagy könyvek értékesítése -- állítja a Vatera. Egyúttal rendkívül sikeresnek bizonyultak olyan új kategóriák is, mint a lízingelt és banki finanszírozásból kikerült autók aukciója.

Csupor Erik, a Vatera Kft. ügyvezetője szerint az online aukciók sikerének titka, hogy egyedi, máshol nem található termékekre lehet licitálni, s kikiáltási áruk vonzóan alacsony. A magánemberek így ki tudják kerülni a kereskedőket, az antikváriumokat, és az interneten keresztül eladni a családi régiségeket vagy felszámolni a nagyra nőtt családi könyvtárat. Az autók esetében pedig most először lehet magánszemélyeknek és kereskedőknek olcsón, közvetítő nélkül hozzájutni a lízing-finanszírozásból visszavett, alacsony kikiáltási árú autókhoz.

"A magyar Vatera piacterének növekedése gyorsulni fog a 2004-es év során" -- mondta Valner Szabolcs, a Vatera kelet-európai igazgatója. "Előrejelzéseink szerint az éves forgalom ebben az évben több, mint 300 százalékkal növekszik majd. Erre utal az erős januári hónap is, amelynek 68 millió forintos forgalma az előző évi forgalom majdnem negyedét tette ki."

a címlapról