A HP és a Nokia további öt évre meghosszabbítják globális IT-szolgáltatási megállapodásukat
[Noguchi & Peters] Tegnapi bejelentése szerint a HP szándéknyilatkozatot írt alá a Nokiával a két cég jelenleg érvényben lévő globális IT-szolgáltatási megállapodásának kiterjesztéséről és további öt évre szóló meghosszabbításáról. Az eredetileg 2001 szeptemberében megkötött szerződés értelmében a HP kezeli a Nokia globális informatikai infrastruktúráját és működési folyamatait. A szerződés tervezett meghosszabbításával a HP és a Nokia együttműködésének időtartama nyolc évre bővül.
A hatályos szerződés központi célja, hogy rugalmas és skálázható infrastruktúrává alakítsa a Nokia IT-környezetét, fokozza a szolgáltatási teljesítményt és minimumra szorítsa az állandó költségeket. A kapcsolat már az első két év során komoly, a Nokia által kitűzött szinten felüli megtakarításokat eredményezett.
A meghosszabbított szerződés értelmében a HP a jövőben szolgáltatás alapú modell szerint üzemelteti a Nokia IT-környezetét. Ez a modell gondoskodik arról, hogy az informatikai környezet rugalmasan alkalmazkodjon az üzleti igények változásához, és azt is lehetővé teszi, hogy a HP a ténylegesen igénybe vett IT-szolgáltatások, valamint az egyes leányvállalatok eltérő támogatási igényei szerint számlázzon a Nokia felé. A kibővített megállapodás aláírását idén tervezik.
A szolgáltatás-alapú modell az alkalmazkodó IT-infrastruktúra kialakítását célzó HP Adaptive Enterprise stratégiára épül. Az informatikai és az üzleti folyamatok hatékonyabb összehangolását ösztönző stratégia révén a vállalat jobb üzleti reagálókészségre tesz szert -- azaz rugalmasabban tudja követni a piaci viszonyok és az ügyféligények változását, és kihasználni a bennük rejlő üzleti lehetőségeket.