:

Szerző: castor

2004. február 6. 09:34

A külföldi tesztelők pozitívan nyilatkoznak a magyar Digital Reality legújabb játékáról

Németországban és Franciaországban már megjelent a magyar Digital Reality fejlesztőcsapat legújabb PC-s játéka, az Afrika Korps vs Desert Rats . A külföldi tesztelők igen pozitív véleményeket formáltak a programról, mindenhol 80% fölötti eredményekkel jutalmazták. A német PC Games, illetve a francia PC Jeux magazinokban például a hónap játékának is megválasztották.

Németországban és Franciaországban már megjelent a magyar Digital Reality fejlesztőcsapat legújabb PC-s játéka, az Afrika Korps vs Desert Rats. A külföldi tesztelők igen pozitív véleményeket formáltak a programról, mindenhol 80% fölötti eredményekkel jutalmazták. A német PC Games, illetve a francia PC Jeux magazinokban például a hónap játékának is megválasztották.

A program magyar nyelvű verziója március 2-től kapható a boltokban, a hazai játékosok pénztárcájához igazított 6990 Ft-os végfelhasználói áron. A játék angol és amerikai premierje 2004. március 23-ára esik.

A valós idejű taktikai játék a második világháború észak-afrikai hadszínterére kalauzol, ahol a játékos nemcsak a Szövetségesek, hanem a Tengelyhatalmak oldalán is megtapasztalhatja az egyedi környezetben dúló csaták hangulatát. Az Afrika Korps vs Desert Rats gerincét két, összesen 20 küldetésből álló egyjátékos kampány alkotja. A küldetések mindegyike valós, történelmileg is jelentős ütközeteken alapul.

A játékos mindkét hadjáratban egy-egy hőst irányíthat: a Szövetséges oldalon Gregory Sinclairt, Őfelsége 8. hadseregének törzstisztjét, a Tengelyén Erich von Hartmannt, az Afrika Korps páncélos dandárparancsnokát. Két fiatalembert, akik valaha barátok és vetélytársak voltak, életüket azonban alapjaiban megváltoztatta a háború. Próbálják megőrizni emberségüket, a gyakorlatba átemelni egy letűnő kor eszméjét a gyűlölet nélküli háborúról - küzdelmük azonban nemcsak a harcmezőn, hanem egy titokzatos hölgy kegyeiért is folynak.

A küldetések egyszerű felderítő feladatoktól kezdve városokban zajló csatákon keresztül egészen sivatagi erődök ostromáig terjednek, mindegyikük egy eligazítással és pontos történelmi háttér felidézésével veszi kezdetét. Harc előtt a játékos az ún. "menedzsment képernyőn" saját hadsereget állíthat össze 7 motorizált kategória (felderítő, tank, tankelhárító, tüzérség, légelhárító, csapatszállító és légi támogatás) oldalanként legalább 25 féle egységéből. A gyalogság 8 kategóriával (lövész, felderítő, gépágyús, orvos, utász, lángszórós, mesterlövész és gránátvetős) képviselteti magát.

Az Afrika Korps vs Desert Rats csatái a valóság eseményeit idézik, így a taktikai felkészültség kulcsfontosságú szerephez jut bennük. A játék bármelyik pillanatban megállítható, így lehetőség van a következő taktikai lépések megfontolására, vagy az ellenség harci mozdulatainak kielemzésére. A Mesterséges Intelligencia nemcsak a csatában jeleskedik - képes koordinált védekezésre, menekülésre és a járművek rendeltetésszerű használatára is.

A játékot napjaink egyik legmodernebb 3D motorja működteti, mely valós idejű árnyékok, valós idejű fényhatások, önmagukra is árnyékot vető egységek, roncsolódások és egyéb kifinomult látványelemek (robbanások, homokvihar, víz, tűz stb.) sorával kápráztat el. Az aláfestő zenét és a hanghatásokat a BAFTA-díjas Kreiner Tamás és Nagy Ervin készítette. Muzsikája a legmodernebb nagyzenekari hangzással idézi meg a 20. század legdrámaibb korszakának hangulatát, és a játékélmény fokozása mellett maximális beleélést garantál.

a címlapról