Tavaly világszerte 516 millió mobiltelefon talált gazdára
A tavalyi év során világszerte 516 millió mobiltelefon kelt el, ami 2002-höz képest 20 százalékos emelkedést jelent -- állítja a Strategy Analytics piackutató vállalat. A vezető gyártók közül egyedül a Motorola volt, amely nem könyvelhetett el kétszámjegyű százalékos növekedést. Ez elsősorban a kamerás telefonok kései picra dobásának számlájára írható, amelyet alkatrészhiány okozott.
A világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója továbbra is a Nokia, a vállalat 2003-ban 34,8 százalékos piaci részesedést ért el, ami némileg alacsonyabb a 2002-es szintnél, valamint a cég saját becslésénél is. A Nokia negyedéves és éves eredményeinek bejelentésekor közölte, hogy becslései szerint 2003-ban 38 százalékos piaci részesedést ért el. A finn cég részesedése elsősorban a Siemens európai előretörése miatt esett vissza.
A gyártók rangsorában második Motorola jelentősen veszített piaci befolyásából, a vállalat 2002-ben még 16,3 százalékos részesedéssel rendelkezett, 2003-ra az 14,5 százalékra apadt -- derül ki a Strategy Analytics felméréséből. A Motorola botlásából elsősorban a Samsung és az LG profitált, az előbbi vállalat 9,8 százalékról 10,8 százalékra növelte piaci részesedését, utóbbi pedig 3,7 százalékról 5,3 százalékra tornázta fel. A vállalatok kínálatában elsősorban a digitális kamerával felszerelt szétnyitható készülékek voltak keresettek.
Az idei évre 585 millió mobiltelefon eladását, azaz a piac további 13 százalékos bővülését várja a Strategy Analytics.