:

Szerző: Bodnár Ádám

2004. január 29. 16:31

A Creative szórakoztató-elektronikai termékekből származó forgalma felülmúlta a PC-perifériák forgalmát

Bejelentette második pénzügyi negyedévének eredményeit a szingapúri Creative Technology.

Bejelentette második pénzügyi negyedévének eredményeit a szingapúri Creative Technology.

A december 31-én végert ért időszakban a Creative 250,4 millió dollár bevétel mellett 29,2 millió dollár, azaz részvényenként 35 cent nettó nyereséget könyvelt el. Egy évvel korábban a vállalat 230,9 millió dollár forgalomról és 18,9 millió dollár, azaz részvényenként 23 cent nettó eredményről számolt be. Egy egyszeri adóvisszatérítést is figyelembe véve a Creative negyedéves eredménye 41,5 millió dollár, azaz részvényenként 50 cent volt, ami 120 százalékos növekedést jelent a megelőző év azonos időszakához képest.

"Az negyedév során jól láthatóan gyümölcsözött az új üzleti modellünk. A digitális szórakoztató-elektronikai termékeink forgalma rekordot döntött és az összes forgalom 66 százalékát tette ki, azaz felülmúlta a PC-s perifériák forgalmát" -- mondta Craig McHugh, a vállalat elnöke. "Személyes szórakoztató eszközeink forgalma 77 százalékkal nőtt. A digitális audiolejátszók értékesítéséből származó bevétel 112 százalékkal emelkedett, mind a merevlemezes, mind a memóriás lejátszók igen keresettek voltak."

A jelenleg is tartó harmadik pénzügyi negyedévre a Creative a tavalyi harmadik negyedévhez képest 10 százalékos bevételnövekedés után 175-180 millió dolláros forgalmat vár. A bruttó haszonrés a második negyedévben elért 35,5 százalékról 34-35 százalék közé csökken majd, a részvényenkénti eredmény pedig 9 cent körül várható. A negyedik negyedévre szintén 10 százalékos forgalomnövekedést vár a cég.

a címlapról