Gondok a Matáv ADSL szolgáltatásával
Az utóbbi időben több előfizető is panaszkodott internetszolgáltatójánál, hogy csökkent az ADSL kapcsolatuk megszokott sebessége. Mint az egyik internetszolgáltató felhívta előfizetői figyelmét: a hiba az alaphálózati szolgáltató, azaz a Matáv rendszerében van, nem is érint minden ADSL-ezőt, és a távközlési vállalat már megkezdte a javítást.
Mint az Interware közleményéből kiderül: azok a felhasználók, akiknek nem Siemens (tehát Telindus vagy Dialcom) típusú modemet juttatott a Matáv, valóban tapasztalhattak sebességcsökkenést. A Matáv Rt. vizsgálata szerint a hibát a Siemens felügyeleti rendszeren történt szoftverfrissítés okozta. Megoldásként új ADSL profilokat hoznak létre a sebességek optimalizálása céljából 2004. január 22-től. A profilok feltöltése folyamatosan történik, valamennyi nem Siemens modemmel rendelkező felhasználó esetében. A frissítésekhez szükséges scriptek lefuttatása legfeljebb 5 perc leállást okozhat az előfizetői modemen. A hibaelhárítás folyamata 2004. február 6-án zárul le.
A lapunknak adott tájékoztatás szerint a Matáv területein ADSL-t igénybevevők közül még csak nem is minden Telindus, vagy Dialcom modemes érintett a hibában, ugyanis nem csak a végberendezés, hanem a központeszköz illetve az eszközökben használt szoftver verziójától is függ, hogy jelentkezik-e a lassulás. A Matáv szerint a sebességcsökkenés egyébként nem jelentős, a maximum értékhez képest mindössze néhány százalékos.